Atria lahjoittaa 20 000 euroa Vaasan yliopistolle

Atria Oyj lahjoittaa Vaasan yliopistolle 20 000 euroa. Kuluvan varainhankintakampanjan aikana Atria lahjoittaa jo kolmatta kertaa yliopistolle. Lahjoitusten kokonaissumma on 60 000 euroa.

– Vaasan yliopisto on tärkeä yhteistyökumppani Atrialle monella tavalla. Monet meistä ovat saaneet alkuopastuksen työurallensa Vaasan yliopistosta, ja erilaiset tutkimushankkeet tukevat toimintaamme, sanoo Atria Oyj:n talousjohtaja Heikki Kyntäjä.

Atria Oyj lahjoittaa yhteensä 60 000 euroa kahdelle suomalaiselle yliopistolle ja yhdelle korkeakoulusäätiölle.

– Atrian näkökulmasta on tärkeää, että Suomessa toimii alueellisesti elinvoimaisia yliopistoja ja korkeakouluja. Muun muassa liiketoimintojen digitalisoituminen, kuluttajakäyttäytymisen muutokset ja tekoälyn hyödyntäminen eri liiketoiminnan osa-alueilla ovat Atrialle ajankohtaisia ja kiinnostavia tieteen aloja, toteaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.

– Luonnollisesti myös yliopistolle on tärkeää, että alueella toimii elinvoimaisia yrityksiä, jotka pitävät yliopistoa hyödyllisenä kumppanina. Lahjoitusten yhteissumma nostaa Atrian nyt kymmenen suurimman lahjoittajamme joukkoon kesäkuun lopussa päättyvässä varainhankintakampanjassa. Yliopisto on hyvin kiitollinen merkittävästä lahjoituksesta, kertoo yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjaan voi osallistua 30. kesäkuuta 2017 saakka. Koossa on jo hieman yli 3,1 miljoonaa euroa. Tavoitteena oli kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan.

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Juha Gröhn, Atria Oyj, p. 0400 684 224
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi