Erasmus/Nordplus apurahat

Nordplus

Nordplus on Pohjoismaiden ministerineuvoston liikkuvuusohjelma, joka tukee mm. liikkuvuutta. Opiskelijat voivat opiskella omaa opintoalaansa vaihdossa oman alan Nordplus-verkostossa tai Nordlys-verkoston kautta, joka on tarkoitettu kaikkien alojen opiskelijoille.

Vaasan yliopisto on allekirjoittanut multilateraaliset Erasmus/Nordplus sopimukset Nordlys, Norek ja Statskunskap-verkostoihin, joka mahdollistaa kyseisiin verkostoihin lähtevien saavan apurahansa Erasmus+ ohjelmasta.

Yliopistot, joihin Vaasan yliopiston opiskelijat saavat apurahansa Erasmuksesta on listattuina sivuillamme:

Nordlys

Norek

Statskunskap

Vaihto on edelleen mahdollinen kohteisiin, jotka eivät allekirjoittaneet Erasmus/Nordplus sopimusta. Vaihtoihin voi saada n. 200€ vaihtokuukautta kohti. Apurahan määrä kyseisiin yliopistoihin määräytyy verkoston tilanteen mukaan.

Kaikki Erasmus/Nordplus-vaihtoon valitut saavat lisää tietoa apurahan määrästä ennen vaihtoa Liikkuvuuspalveluista.

Lisätietoa:

Ahmed Hamad, L109