Etelä-Pohjanmaan osuuspankit lahjoittavat 150 000 euroa Vaasan yliopistolle

Etelä-Pohjanmaan Osuuspankkiliitto lahjoittaa Vaasan yliopistolle 150 000 euroa. Kokonaisuudessaan OP Ryhmä lahjoittaa Suomen yliopistokoulutukseen ennätykselliset 6,3 miljoonaa euroa.
Etelä-Pohjanmaan alueen osuuspankit lahjoittavat Vaasan yliopistolle 150 000 euroa. Lahjoituksen ottivat vastaan rehtori Jari Kuusisto ja yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

OP Ryhmä lahjoittaa maamme yliopistoille käynnissä olevalla, kesäkuussa 2017 päättyvällä rahoituskierroksella ennätykselliset 6,3 miljoonaa euroa. Kokonaisuus koostuu osuuspankkien ja OPn keskusyhteisön lahjoituksista. Vaasan yliopisto saa Etelä-Pohjanmaan Osuuspankkiliitolta 150 000 euroa. Lisäksi Österbottenin Osuuspankkiliitto on tehnyt marraskuussa Vaasan yliopistolle 45 000 euron lahjoituksen.

OP Ryhmä haluaa edistää paikallista elinvoimaisuutta tukemalla yliopistojen toimintaa kautta Suomen.

– Perustehtävämme on luoda elämisen eväitä omaan maakuntaan. Osaamispääoma on yksi maakunnan menestyksen avaintekijöistä, sanoo OP Etelä-Pohjanmaan toimitusjohtaja Olli Tarkkanen.

– Osuuspankki tukee jälleen ennätyksellisellä panostuksella yliopistoja valtakunnallisesti. Nyt tehty Etelä-Pohjanmaan alueen osuuspankkien lahjoitus on Vaasan yliopistolle erittäin merkittävä ja auttaa rakentamaan vahvempaa kolmen maakunnan yliopistoa, toteaa Vaasan yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

– Maakunnallisen osaamisen ylläpitäminen ja kehittäminen on erittäin tärkeää tulevaisuuden kannalta. Pidämme tärkeänä sitä, että elinkeinoelämä on mukana tukemassa maakunnallista osaamisen kehittämistä, sanoo OP Peräseinäjoen toimitusjohtaja Juha Mäki.

Yliopistolahjoitukset ovat osa OPn yhteiskuntavastuutoimintaa ja muodostavat merkittävän osan ryhmän hyväntekeväisyyslahjoituksista.

Edellisellä rahoituskierroksella OP lahjoitti yliopistoille yhteensä 3,6 miljoonaa euroa ja oli yksi suurimmista yliopistoja rahoittavista yrityksistä.

Toimitusjohtaja Olli Tarkkanen, OP Etelä-Pohjanmaa, p. 010 254 7201
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, p. 029 449 8522