Fuksit saapuivat kampukselle

Uudet opiskelijat saapuivat Vaasan yliopistoon keskiviikkona 27.8.

Opinnot alkavat orientaatiopäivillä, jotka kestävät keskiviikosta perjantaihin. Varsinainen opetus käynnistyy syyskuun alussa.

Suomenkielisissä kandidaattiohjelmissa aloittaa tänä syksynä noin 620 ja maisteriohjelmissa noin 160 uutta opiskelijaa. Tänä vuonna opintonsa aloittavat myös ensimmäiset kielikylpykoulutuksen koulutusohjelman opiskelijat.

Yliopistossa aloittaa syksyllä myös 150 uutta kansainvälistä vaihto-opiskelijaa ja 135 kansainvälistä tutkinto-opiskelijaa. Vaihto-opiskelijat saapuvat pääosin Euroopasta ja tutkinto-opiskelijat eri puolilta maailmaa: kaiken kaikkiaan Vaasan yliopistossa on opiskelijoita yli 80 maasta. Myös kansainvälisten opiskelijoiden opinnot alkavat orientaatio- ja kulttuuriviikolla.