Fuksit saapuivat kampukselle

Uudet opiskelijat saapuivat Vaasan yliopistoon keskiviikkona 26.8. Opinnot alkavat orientaatiopäivillä, jotka kestävät keskiviikosta perjantaihin. Varsinainen opetus käynnistyy syyskuun alussa.

Suomenkielisissä kandidaattiohjelmissa aloittaa tänä syksynä noin 610 ja maisteriohjelmissa noin 120 uutta opiskelijaa.

Yliopisto ja ylioppilaskunta tekevät tiivistä yhteistyötä uusien opiskelijoiden vastaanottamisessa. Tutorit eli yliopistossa jo tutkintoaan suorittavat saman alan opiskelijat toimivat linkkinä uusien opiskelijoiden ja yliopistoyhteisön välillä. He tutustuttavat fuksit yliopistoon, kampusalueeseen ja kaupunkiin sekä auttavat opintojen ja opiskelijaelämän alkuun.

Fuksit saavat kolmipäiväisessä orientaatiojaksossa tietoa tulevista opinnoista ja tutustuvat yliopistoyhteisöön.

Opiskelijoita eri puolilta maailmaa

Yliopistossa aloittaa syksyllä myös lähes 150 uutta kansainvälistä vaihto-opiskelijaa ja 100 kansainvälistä tutkinto-opiskelijaa. Vaihto-opiskelijat saapuvat pääosin Euroopasta ja tutkinto-opiskelijat eri puolilta maailmaa: kaiken kaikkiaan Vaasan yliopistossa on opiskelijoita yli 80 maasta.

Kansainvälisten opiskelijoiden opinnot alkoivat orientaatioviikolla maanantaina 24.8. He saavat orientaatiopäivinä tietoa tulevista opinnoista, asumisesta Suomessa sekä opiskelijoille tarjottavista palveluista Vaasassa.