Fuksit saapuivat Palosaaren kampukselle

Uudet opiskelijat saapuivat Vaasan yliopistoon keskiviikkona 24. elokuuta. Opinnot alkavat orientaatiopäivillä, jotka kestävät keskiviikosta perjantaihin. Uudet opiskelijat eli fuksit saavat kolmipäiväisessä orientaatiojaksossa tietoa yliopistosta, omasta koulutusalastaan sekä akateemisten opintojen aloittamisesta. Varsinainen opetus käynnistyy syyskuun alussa.

Suomenkielisissä kandidaattiohjelmissa aloittaa tänä syksynä yli 500 ja maisteriohjelmissa noin 140 uutta opiskelijaa.

Yliopisto ja ylioppilaskunta tekevät tiivistä yhteistyötä uusien opiskelijoiden vastaanottamisessa. Tutorit eli yliopistossa jo tutkintoaan suorittavat saman alan opiskelijat toimivat linkkinä uusien opiskelijoiden ja yliopistoyhteisön välillä. He tutustuttavat fuksit yliopistoyhteisöön, kampusalueeseen ja kaupunkiin sekä auttavat opiskelijaelämän alkuun.

Orientaatiopäivien ohjelma kokonaisuudessaan on nähtävissä yliopiston verkkosivuilla.

Opiskelijoita eri puolilta maailmaa

Yliopistossa aloittaa syksyllä myös noin 150 uutta kansainvälistä vaihto-opiskelijaa ja 130 kansainvälistä tutkinto-opiskelijaa. Vaihto-opiskelijat saapuvat pääosin Euroopasta ja tutkinto-opiskelijat eri puolilta maailmaa: kaiken kaikkiaan Vaasan yliopistossa on opiskelijoita yli 80 maasta.

Kansainvälisten opiskelijoiden opinnot alkoivat orientaatioviikolla maanantaina 22. elokuuta. He saavat orientaatiopäivinä tietoa tulevista opinnoista, asumisesta Suomessa sekä opiskelijoille tarjottavista palveluista Vaasassa. Kansainvälisten opiskelijoiden orientaatio-ohjelma on nähtävissä kokonaisuudessaan yliopiston verkkosivuilla.

Lisätietoja:
Asiantuntija, hakijapalvelut Miisa Ratavaara, puh. 029 449 8166