Haku syksyn maksuttomiin tekniikan alan opintoihin on käynnissä – aiheita energiatekniikasta tekoälyyn

Image
Vaasan yliopisto tarjoaa tänä syksynä useita ajankohtaisia kursseja osana FITech-verkoston tarjontaa. Maksuttomilla kursseilla pääset perehtymään esimerkiksi tulevaisuuden energiatekniikkaan, tekoälyn mahdollisuuksiin, tuotantotalouteen ja langattomiin teknologioihin.

Valikoimasta löytyy eri tasoisia kursseja alkeiskursseista syventäviin kursseihin sekä suomeksi että englanniksi. Kurssit sopivat siis niille, jotka haluavat tutustua aiheeseen, mutta myös osaamisen täydentämiseen tai päivittämiseen. Kurssit on pääasiassa suunnattu aikuisille, jotka eivät parhaillaan opiskele korkeakoulututkintoa. Myös lukiolaiset voivat hakea kursseille.

Kaikki Vaasan yliopiston tarjoamat FITech-kurssit voi suorittaa etäopintoina. Hakuajat ovat kurssikohtaisia ja ensimmäisten kurssien hakuaika päättyy elokuussa.

Vaasan yliopiston FITech-kurssit syksyllä 2024

Energiatekniikka ja energian varastointi

Langattomat teknologiat, 5G

Tietojenkäsittelytiede, ohjelmointi, koneoppiminen ja tekoäly

Tuotantotalous

Tietolaatikko

FITech - Finnish Institute of Technology

Vaasan yliopisto on osa tekniikan alan FITech-verkostoyliopistoa. FITech tarjoaa valikoituja opintoja kaikista tekniikan alan yliopistoista Suomessa. Kurssit ovat kaikille avoimia ja niitä voivat suorittaa kaikki lukiolaisista työikäisiin. Tänä syksynä tarjolla on yhteensä yli 100 yliopistokurssia digitalisaation ja uusiutuvan energian teemoista.