Hyvinvointiviikolla pidetään huolta henkisestä hyvinvoinnista

Yliopistoyhteisön yhteistä hyvinvointiviikkoa vietetään kampuksella tällä viikolla. Viikon teemana on henkinen hyvinvointi. Ohjelmaan voivat osallistua niin työntekijät kuin opiskelijatkin. Vaasan yliopiston ja Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan hyvinvointiviikkoa vietetään tänä vuonna jo viidettä kertaa.
Minimessuilla / In the minifair

– Henkinen hyvinvointi teemana sopii hyvin nykyiseen tilanteeseen, jossa muutoksia on paljon, yksi tapahtuman järjestäjistä, opintoasiain suunnittelija Sannakaisa Holmlund kertoo.

Viikon aikana järjestetään erilaisia hyvinvointiin liittyviä tapahtumia. Yliopistoyhteisöllä on mahdollisuus tutustua henkiseen hyvinvointiin liittyviin lajeihin, metodeihin ja hoitomuotoihin ns. demo-tuntien avulla.

– Olemme kokeneet, että tapahtuma lisää yhteisöllisyyttä yliopistossamme. Esimerkiksi näytetunneilla opiskelijat ja henkilökunta kohtaavat, Holmlund sanoo.

Hyvinvointiviikon yhteydessä järjestettiin tiistaina ja keskiviikkona kaksipäiväiset Minimessut. Minimessuilla esittäytyivät mm. työterveyshoitajat, YTHS, opintopsykologi, oppilaitospastori sekä muita henkiseen hyvinvointiin liittyviä palveluita. Messuilla oli myös mahdollista testata oma puristusvoima ja kehonkoostumus tai käydä urheiluhierojalla lyhyessä selkä-niska-hartia -hieronnassa.

Lisätietoja hyvinvointiviikosta ja viikon ohjelma kokonaisuudessaan löytyy portaalista: https://port.uwasa.fi/henkilostoasiat/tyohyvinvointi_ja_tyoturvallisuus/hyvinvointiviikko/