Jorma Larimo kauppatieteellisen tiedekunnan dekaaniksi

Vaasan yliopiston kauppatieteellisen tiedekunnan nykyinen dekaani, professori Jukka Vesalainen ryhtyy hoitamaan Vaasan yliopiston vararehtorin tehtävää kokoaikaisesti. Kauppatieteellisen tiedekunnan uudeksi dekaaniksi on nimitetty professori Jorma Larimo.
Jorma Larimo on nimitetty kauppatieteellisen tiedekunnan dekaaniksi ja Jukka Vesalainen kokoaikaiseksi Vaasan yliopiston vararehtoriksi määräajaksi. Kuva: Elina Ruokari

Vesalainen on tähän mennessä hoitanut vararehtorin tehtävää osa-aikaisesti oman toimensa ohella. Kausi kokoaikaisena vararehtorina alkaa tammikuun 1. päivänä ja jatkuu 30. kesäkuuta 2017 saakka.

– Vaasan yliopistolla on käynnissä mittavat uudistukset, mikä asettaa rehtorintehtävien hoitamiselle erityistä haastetta. Vararehtorin tehtävän hoitaminen edellyttää tässä tilanteessa kokoaikaista työtä, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Kauppatieteellinen tiedekunta saa uuden dekaanin eli nykyisen varadekaani Jorma Larimon. Larimon kausi alkaa 1.1.2017 ja päättyy 31.7.2017, jolloin muutkin Vaasan yliopiston dekaanikaudet päättyvät.

– Kauppatieteellistä tiedekuntaa odottaa hyvin työntäyteinen puolivuotiskausi. Keskeisiä kysymyksiä ovat muun muassa tiedekunnan strategia kaudelle 2017–2020 ja tiedekunnan mahdollisesti keväällä alkava AACSB-akkreditointiprosessi. Erittäin tärkeää on jatkaa yhteistyön kehittämistä Hankenin ja Uumajan yliopiston kanssa. Haluamme lisäksi kehittää tiedekunnan muuta partneriverkostoa, sanoo Jorma Larimo.