Kokemusasiantuntijaseminaari Vammaisten päivänä 3.12.2019

Kansainvälisen vammaisten päivän 3.12. vietossa on tänä vuonna tavoitteena lisätä tietoisuutta vammaisuudesta opiskelijoiden keskuudessa, jotka työelämään siirtyessään tulevat eri tavoin kohtaamaan vammaisia.

Vammaisten päivänä järjestetään opiskelijoille ruotsinkielinen kokemusasiantuntijaseminaari Novialla.
Vastaavanlainen suomenkielinen kokemusasiantuntijaseminaari suunnitellaan järjestettäväksi myös alkuvuodesta 2020.

Välkommen på seminarium med erfarenhetstalare på internationella funktionshinderdagen 3.12.2019!

Tid: tisdag 3.12.2019 kl. 10:15-12:15
Plats: Novia, campus Alere, auditorium Florence, Wolffskavägen 31, Vasa

Rådet för personer med funktionsnedsättning i Vasa och Österbottens Föreningar uppmärksammar den internationella funktionshinderdagen 3.12.2019 genom att ordna ett seminarium var fyra erfarenhetstalare berättar om bemötande i relation till funktionshinder, psykisk ohälsa och missbruk. Tillfället är öppet för alla och speciellt studerande.

Dagens program:

10:15 Anne Salovaara-Kero (öppningsord, förälder till ett barn med funktionshinder)
10:45 Marianne Siermala (anhörig till missbrukare)
11:15 Maj-Len Sjöberg (funktionshinder)
11:45 Marina Sippus (psykisk ohälsa)
12:15 Dagen avslutas

Hjärtligt välkomna på seminariet!

Länk till Facebook-evenemanget