Lähes 70 haki Vaasan yliopiston jatko-opiskelijaksi

Vaasan yliopiston kevään tohtorihaku päättyi huhtikuun lopulla. Hakemuksia yliopiston neljään eri tohtoriohjelmaan saapui kaikkiaan 67 kappaletta. Kansainvälisiä hakemuksia oli 28.

Vaasan yliopistossa Vaasan yliopistossa tohtorikoulutuksesta vastaavat Tutkijakoulu ja sen tohtoriohjelmat, jotka ovat Hallintotieteiden, Kielten ja viestinnän, Liiketoimintaosaamisen sekä Teknillisten tieteiden tohtoriohjelmat.

Hakuaika tohtorikoulutukseen on kaksi kertaa vuodessa. Päätökset uusista tohtoriopiskelijoista tehdään kesäkuun puoliväliin mennessä. Jatko-opiskelupaikan saanee noin puolet hakijoista.

Vuosittain yliopistosta valmistuu reilut 20 uutta tohtoria humanististen tieteiden, hallintotieteiden, kauppatieteiden ja tekniikan aloilta.

Yliopiston tutkijakoulu tarjoaa tohtoriopiskelijoille tohtorintutkintoa tukevia menetelmäopintoja ja ohjausta. Tutkijakoulun tavoitteena on taata kaikille Vaasan yliopiston tohtoriopiskelijoille mahdollisuudet korkeatasoiseen tutkijankoulutukseen. Samalla tutkijakoulu tukee tohtoriopintojen ja tutkimustyön suunnitelmallisuutta sekä jatko-opintojen edistymistä.

Tutkijakoulun esite (issuu-versio englanniksi)
Väitökset