Liikesivistysrahasto myönsi apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Liikesivistysrahasto on syksyn apurahahaussa myöntänyt apurahoja 3,7 miljoonaa euroa korkeakoulutasoiseen kauppatieteelliseen tutkimukseen ja liiketalouden koulutukseen.
Liikesivistysrahaston apuraha myönnettiin 32 Vaasan yliopiston tutkijalle tai työryhmälle. Lisäksi Vaasan yliopiston markkinoinnin yksikkö sai tukea pohjoismaisen konferenssin järjestämistä varten. Vaasan yliopiston tutkijoiden ja työryhmien apurahojen yhteissumma oli 272 000 euroa.
.

Vaasan yliopiston tutkijoista apurahaa (10 000 euroa tai enemmän) saivat muun muassa seuraavat tutkijat ja työryhmät:

M.Sc. Waheed Akbar Bhatti
Examining Green Purchase Behavior and the Green Consumer Profile: Evidence from three European Economies, 10 000 euroa.

KTM Katja Ekman
The role of HRM in company integration: maintaining the work engagement, 10 000 euroa.

PhD Milva Finnegan
Contract Law and Contract Design - Redesigning contracts for enhanced business value, 20 000 euroa.

PhD Faisal Imran
Digitalization of Finnish Hi-Tech Organizations: Changing organizational structures, emerging new work roles and competencies, and the role of human resource practices, 20 000 euroa sekä Co-Evolute Approach and Talent Identification: A competence Based view, 2 500 euroa.

KTT Annukka Jokipii ja työryhmä
Väärinkäytökset yrityksissä, 20 000 euroa.

KTT Maria Järlström
Global work design: International research project, 10 000 euroa.

KTM Hilpi Kangas
The development and changes in leader-follower relationships, 12 000 euroa.

KTM, YTM, KM Kaisu Kanstrén
Ekspatriaattipuolisoiden kokemukset ja tulkinnat heidän uraidentiteetin uudelleenrakentumisesta, urakompetenssien muutoksista ja hyvinvoinnistaan, 20 000 euroa.

TkT Leena Kunttu
Yliopisto-opetuksen ja yritysten innovaatiotoiminnan integroiminen ja kehittäminen osana yliopistojen yritysyhteistyötä, 15 000 euroa.

MBA Sharareh Mansouri Jajaee
Customers Are Precious: Managing the Relationship and Reflection on Company Profitability, 20 000 euroa.

KTM Marko Matalamäki
Growth trajectories of established companies – effectuation and causation on focus, 10 000 euroa.

KTT Huu Le Nguyen
Value Creation in Strategic Alliances in Renewable Energy between Firms from Developed and Developing Countries: Evident from Finland, Denmark, China, and Vietnam, 12 000 euroa.

KTT Salman Saleem
Consequences of Culture on Advertising and Branding Strategies and Operationalization of Culture for Cross-Cultural Advertising Research, 10 000 euroa.

TM Marko Siltamäki
Strategizing factors influencing the growth of SMEs, 10 000 euroa.

KTT Jennie Sumelius
Research exchange at the University of New South Wales, Sydney Australia: The changing nature of work and its implications for people management, 12 000 euroa.

KTT Henna Syrjälä
Kuluttajan arjen käytännöt digitalisaation suunnannäyttäjinä, 15 000 euroa.

Muut apurahan saajat Vaasan yliopistosta olivat PhD Denis Davydov, KTM Carita Eklund, KTT Peter Gabrielsson, PhD Tamara Galkina, KTM Elina Haapamäki, KTT Katarina Hellén, KTT Hannele Kauppinen-Räisänen, KTM Salla Niskanen, KTM Petteri Puska, KTT Jukka Sihvonen, M.Sc. Sniazhana Sniazhko, PhD Erose Sthapit, KTT Timo-Pekka Uotila, KTT Sami Vähämaa ja M.Sc. Man Yang .

Lisäksi Vaasan yliopiston markkinoinnin yksikkö sai 10 000 euroa pohjoismaisen "NCCR 2018 - Nordic Conference on Consumer Research  - Markets in transition" -konferenssin järjestämiseen.

Liikesivistysrahaston uutinen aiheesta ja kaikki apurahaa saaneet: