Liikesivistysrahasto myönsi apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Liikesivistysrahasto on syksyn apurahahaussa myöntänyt merkittävän määrän apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille ja työryhmille.
Liikesivistysrahasto myöntää apurahoja kauppatieteelliseen tutkimukseen ja liiketalouden koulutukseen. Kuva: Mikko Käkelä.

Liikesivistysrahasto kertoo tiedotteessaan myöntäneensä syksyn apurahahaussa 3,3 miljoonaa euroa apurahoja korkeakoulutasoiseen kauppatieteelliseen tutkimukseen ja liiketalouden koulutukseen valtakunnallisesti.

Liikesivistysrahasto myönsi 14. marraskuuta ainakin 41 apurahaa Vaasan yliopiston tutkijoille, työryhmille tai hankkeille. Liikesivistysrahaston Vaasan alueen toimikunta jakoi Vaasan yliopiston tutkijoille ja työryhmille yhteensä 245 600 euroa 35 eri apurahana. Tämän lisäksi Vaasan yliopiston tutkijat saivat muiden alueiden toimikunnilta ainakin 39 500 euroa apurahoja. Jakoperusteissa suurimman painoarvon saivat digitaalisuus liiketoiminnan edistäjänä, toimialojen ja organisaatioiden uudistaminen sekä yrittäjyys.

Vaasan yliopiston tutkijoista apurahaa (10 000 euroa tai enemmän) saivat muun muassa seuraavat tutkijat ja työryhmät:

PhD Faisal Imran, Digitalization of Finnish Hi-Tech Organizations: Changing organizational structures, emerging new work roles and competencies, and the role of human resource practices, 16 000 euroa.

M.Sc. Jamshed Iqbal, The Relationship between Corporate Social Responsibility and the Insolvency Risk of Nordic Banks: The Role of CEO Power, 10 000 euroa

KTM Visa Kananoja, Maastapoistumisverotus rajat ylittävissä yritysjärjestelyissä, 20 000 euroa.

KTM Hilpi Kangas, The development and changes in leader-follower relationships, 12 000 euroa sekä 1 500 euroa Maija ja Lauri Niiniojan rahastosta.

KM, YTM, KTM Kaisu Kanstrén, Ekspatriaattipuolisoiden kokemukset ja tulkinnat heidän uraidentiteetin uudelleenrakentumisesta, hyvinvoinnistaan ja urakompetenssien muutoksista, 12 000 euroa.

KTT, dosentti Niina Koivunen ja työryhmä, 25. Nordic Academy of Management Conferencen tohtoritutoriaalin järjestäminen Vaasan yliopistossa elokuussa 2019, 10 000 euroa.

M.Sc. Samuel Yaw Kusi, Decision Making Logic and Digitalization in Branding Strategies of Young Internationalizing Firms: The Role of Contingency Factors and Performance Consequences, 15 000 euroa.

KTM Taina Kuusela, Maailman kauppajärjestön riitojenratkaisun tulevaisuus, 20 000 euroa.

KTT, professori Jorma Larimo, kansainvälisen liiketoiminnan konferenssin (15h Vaasa IB Conference) järjestämiseen, 10 000 euroa.

MBA Sharareh Mansouri Jajaee, Customers Are Precious: Managing the Relationship and Reflection on Company Profitability, 12 000 euroa.

M.Sc. Shah Rukh Shakeel, Commercialization of Renewable Energy technologies in Finland, 10 000 euroa sekä The moderating effect of technology transfer offices on academics’ tendency to commercially exploit academic research, 2 000 euroa Huugo ja Vilma Oksasen rahastosta.

KTT, VTT Alfred Streng (Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi), Innovations in public procurement, especially procurement of clean tech products and services, 24 000 euroa.

Vaasan yliopiston markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö, Läpinäkyvyysnormien vaikuttavuus suomalaisten ja saksalaisten pörssiyhtiöiden viestintäkäytännöissä, 21 000 euroa.

KTM Marko Matalamäki, Growth trajectories of established companies - effectuation and causation on focus, 12 000 euroa.

KTM Marko Siltamäki, Strategizing factors influencing the growth of SMEs, 12 000 euroa.

D.Sc. Catharina von Koskull, Elderly care takers' emotional experiences related to technology and human support, 10 000 euroa ja Bridging rigor and impact in marketing research: Ethnodrama as an engaged research strategy, 1 500 euroa.

Muut apurahan saajat olivat PhD Tahir Ali, M.Sc. Waheed Bhatti, KTM Päivi Borisov, PhD Denis Davydov, PhD Tamara Galkina, KTM Elina Haapamäki, KTT Tuomas Huikkola, KTT Minna-Maarit Jaskari, KTT Hannele Kauppinen-Räisänen, PhD Feroj Mahmood, M.Sc. Dina Myllymäki, KTT, FT Liisa Mäkelä, KTM Salla Niskanen, jatko-opiskelija Sniazhana Sniazhko, YTM, FM Jussi Tanskanen, KTT Sami Vähämaa, M.Sc. Sara Yasar, PhD Afnan Zafar, KTT Peter Gabrielsson ja KTM, FM Laura Urrila.

Lisäksi Vaasan yliopisto sai 7000 euron apurahan Vaasa Game Days -tapahtumaa varten.

Kaikki Liikesivistysrahaston apurahan saajat:

www.lsr.fi