Minimani lahjoittaa 5 000 euroa yliopistolle

Minimani Yhtiöt Oy osallistuu yliopistojen varainhankintakampanjaan ja lahjoittaa 5 000 euroa Vaasan yliopistolle.

– Minimani haluaa omalta osaltaan olla tukemassa paikallista tutkimusta ja koulutusta.  Vaasan yliopistolla on suuri merkitys tälle alueelle toimeliaisuuden lisääjänä ja koulutetun työvoiman varmistajana, sanoo Minimani Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Heikki Tynjälä.

– Todella hienoa, että Minimani Yhtiöt Oy haluaa jälleen tukea Vaasan yliopistoa. Valtion lisäpanoksen ansiosta tämäkin lahjoitus saa kolminkertaisen vastinrahan ja siten tukee Vaasan yliopiston taloutta. Olemme tietysti hyvin kiitollisia lahjoituksesta, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30. kesäkuuta 2017. Tavoitteena on kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Koossa on jo hieman yli 1,5 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Heikki Tynjälä, Minimani Yhtiöt Oy, p. 0400 237 282
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi