Mustasaaren Aktiasäätiö lahjoittaa 10 000 euroa Vaasan yliopistolle – Varainhankinnan ...

Mustasaaren Aktiasäätiö lahjoittaa yhteensä 30 000 euroa kolmelle Vaasassa toimivalle korkeakoululle. Vaasan yliopisto saa 10 000 euroa varainhankintakampanjaansa.
Varainhankintakampanjaan voi osallistua kesäkuun loppuun saakka.

– Mustasaaren Aktiasäätiö tukee kotiseutua ja myöntää hakemusten perusteella 120 000 euroa tukea ja stipendejä vuodelle 2017. Tukien saajiin kuuluu muun muassa erilaisia yhdistyksiä ja järjestöjä sekä kouluja ja päiväkoteja, sanoo Mustasaaren Aktiasäätiön asiamies Göran Bengs.

– Mustasaaren Aktiasäätiön halu tukea tutkimusta ja koulutusta on kunnioitettavaa. Yliopisto kiittää säätiötä tekniikan koulutusalalle suunnatusta lahjoituksesta, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Kampanja jatkuu kesäkuun loppuun

Mustasaaren Aktiasäätiön lahjoituksen myötä täyttyi Vaasan yliopiston varainhankintakampanjalleen asettama 2,5 miljoonaan euron tavoite.

– Olemme tietysti erittäin tyytyväisiä tavoitteen saavuttamisesta. Loppusuoralla olevaan varainhankintakampanjaan voi osallistua kesäkuun loppuun saakka. Muutamia julkistamattomia lahjoituksia on vielä tiedossa ja uusiakin otetaan vastaan, Palosaari sanoo.

Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30. kesäkuuta 2017. Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä vastinrahaa yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan.

Lisätietoja:
Asiamies Göran Bengs, Mustasaaren Aktiasäätiö, p. 044 320 1401
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi