Nyyti vinkkaa 2/2023

Nyyti vinkkaa - Nyyti News

Haku NyytiCoachingiin on juuri käynnistynyt ja Yksinäisyys mielessä -yksilöchat starttaa maaliskuun alussa. Tarjolla on myös erilaisia koulutuksia ja webinaareja. Kannattaa tutustua myös Takaisin opintoihin suosituksiin, jotka ovat nyt saatavilla myös ruotsiksi ja englanniksi.

Ajankohtaisimmat tiedot toiminnastamme löydät Nyytin sivuilta Instagramista, Facebookista, LinkedInistä ja Linktr.ee:stä, kuten myös Twitterissä ja Tuudosta sekä tietenkin verkkosivuiltamme.

Keskusteluapua

Nyytin chat

Nyytin Chatit ovat pyörähtäneet käyntiin ja avoimia kaikille täysi-ikäisille opiskelijoille suunnattuja ryhmämuotoisia chattejä järjestetään joka torstain.

Nyytin chattien tärkein tavoite on vertaistuki opiskelijoilta opiskelijoille.

Helmikuussa chateissämme pureudutaan opintoihin monella tapaa. Mietitään mm. sitä, miten päästä tauon jälkeen sisään opiskeluyhteisöön, ja millaisella tahdilla opintoja olisi hyvä jatkaa tauon jälkeen. Lisäksi pohditaan opiskelun vaikutusta aisteihin sekä sitä, miten osaisi ottaa puheeksi haasteet ja pyytää apua. Helmikuun viimeisessä chatissä paneudutaan aiheeseen: Vähemmistönä omalla alalla. Klikkaamalla alta chatin otsikkoa näet chatin tarkemman kuvauksen (linkit avautuvat uuteen ikkunaan). Tule mukaan keskustelemaan!

Lisätietoja koko kevään chateistämme löydät verkkosivuiltamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Ajankohdat ja aiheet

Chatit järjestetään aina torstaisin klo 18-20. (Chattien nimissä olevat linkit avautuvat uuteen ikkunaan.)

Uutta tulossa - Yksinäisyys mielessä -yksilöchat!

Joka neljäs korkeakouluopiskelija kokee haitallista yksinäisyyttä. Apua ja tukea siis tarvitaan. Yksinäisyystyö korkeakouluissa -hanke aloittaa uuden toimintamuodon maaliskuussa.

Yksinäisyys mielessä -yksilöchat auttaa korkeakouluopiskelijoita löytämään itselle sopivimman tavan saada apua mieltä painavaan yksinäisyyteen.

Chatissä voi jakaa yksinäisyyden kokemuksensa – ehkä ensimmäistä kertaa – turvallisesti kahden kesken asiantuntijan kanssa. Yhdessä keskustellen pyritään löytämään jokaiselle se parhaiten sopiva tapa saada apua ja tukea.

Yksinäisyys mielessä -yksilöchat on auki keskiviikkoisin klo 14-16 ajalla 1.3 – 30.4.2023.

Tarkemmat tiedot chatistä löytyvät verkkosivuiltamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Yksinäisyys mielessä -vertaisryhmät jatkuvat kevään aikana

Kevään myötä valo lisääntyy, mutta yksinäisyys voi silti pitää mielen mustana. Yksin ei kuitenkaan tarvitse jäädä, vaan apua voi saada Yksinäisyys mielessä -vertaisryhmistä.

Ryhmät on tarkoitettu kaikille korkeakouluopiskelijoille, jotka kokevat yksinäisyyttä ja ovat valmiita tutkimaan omia ajatus- ja toimintamallejaan sekä keskustelemaan kokemuksistaan muiden yksinäisyyttä kokevien kanssa. Vertaisryhmät järjestetään verkkovälitteisesti joko Zoom- tai Discord-alustalla.

Kevään ryhmät starttaavat maalis- ja toukokuussa. Ilmoittautuminen niihin on nyt avoinna. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten ole nopea ja varmista pääsysi mukaan!

Ryhmien aikataulut ja ilmoittautumisohjeet löytyvät verkkosivuiltamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Koulutuksia

Itsetuntemus ja itsensä johtaminen – Maailman onnellisin opiskelija -yhteistyöwebinaari 13.2.2023

Miten opiskeluhyvinvointia voidaan edistää itsetuntemuksen ja itsensä johtamisen kyvykkyyttä lisäämällä? Entä miksi itsetuntemus ja itsensä johtaminen ovat myös tärkeitä työelämätaitoja?

Syksyllä 2022 ensimmäistä kertaa lanseerattu vaikuttava korkeakoulukurssi Maailman onnellisin opiskelija on rakennettu vahvistamaan opiskelijoiden kyvykkyyttä itsetuntemukseen ja itsensä johtamiseen. Nyyti ry toimii kurssin yhteistyökumppanina.

Webinaari on Nyyti ry:n ja Maailman onnellisin opiskelija -kurssitoteutuksen yhdessä järjestämä kaikille avoin webinaari, jossa kuullaan puheenvuoroja myötätuntoisen itsetuntemuksen ja itsensä johtamisen tärkeydestä sekä näihin liittyvistä työelämätaidoista. Samalla kuullaan ajatuksia ja oivalluksia syksyn Maailman onnellisin opiskelija -kurssiin liittyen.

Ohjelma ja osallistumislinkki löytyy tapahtumasivultamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Mistä voimia opiskeluarkeen? -webinaari

Tiistaina 21.2.2023 klo 17.00-18.30 järjestettävässä opiskelijoille suunnatussa webinaarissa puhutaan jaksamista tukevista konkreettisista keinoista, kuten arjen stressipuskureista, ajatusten merkityksestä jaksamiselle sekä itsemyötätunnosta.

Webinaari on avoin kaikille opiskelijoille eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Lisää tietoa webinaarista ja osallistumislinkki löytyy verkkosivuiltamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Valmennuksia

Kaipaisitko tukea oman suuntasi löytämiseen? Haku NyytiCoachingiin on käynnissä!

Haluaisitko saada coachausta oman suuntasi löytämiseen ja potentiaalisi tunnistamiseen? Kaipaisitko tukea työelämään ja -uraan liittyvien tavoitteidesi kirkastamiseen?

NyytiCoachingissa tämä on mahdollista!

Coachingprosessiin sisältyy kolme yksilövalmennustapaamista, jotka toteutetaan verkkovälitteisesti. Coacheina toimivat koulutetut ammatticoachit.

Coaching on suunnattu opintojensa loppuvaiheessa oleville ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille sekä tohtorikoulutettaville kaikkialla Suomessa. Valmennus on opiskelijoille maksutonta.

Haku kevään NyytiCoaching-ohjelmaan starttaa keskiviikkona 1.2.2023 klo 10. Paikat saattavat täyttyä nopeasti, joten ole nopea, jos haluat mukaan!

Lisätietoa ja hakuohjeet verkkosivuiltamme (linkki avautuu uuteen ikkunaan).