Ohjeistus terveysturvalliseen opiskeluun kampuksella

Kaksi iloista henkilöä tervehtivät kyynärpäitä koskettamalla, kasvomaskit kasvoilla
Kevät 2022 on opetuksen toteutuksessa siirtymäaikaa. Opiskelijat ovat tervetulleita palaamaan kampukselle. Yliopisto haluaa kaikessa toiminnassaan varmistaa opiskelijoiden ja henkilökunnan turvallisuuden.

Vaasan yliopisto on lisännyt kampusopetusta 1. helmikuuta lähtien. Lähtökohtana on, että yliopistoyhteisön jäsenet voivat työskennellä ja opiskella terveysturvallisesti.

Saavu kampukselle ainoastaan terveenä. Kampukselle saa tulla vain täysin terveenä. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita, kuten kuume, yskä, kurkkukipu, väsymys, nuha, älä saavu kampukselle.

Käytä kasvomaskia. Kampuksella käydessä, opiskellessa tai työskennellessä on käytettävä kasvomaskia. Jos sinulla ei ole omaa kasvomaskia, voit noutaa niitä vahtimestareilta Tervahovin, Fabriikin ja Tritonian infopisteiltä. Kasvomaskeja löytyy myös työtiloista ja neuvotteluhuoneista.

Käytä käsidesiä. Käsidesiä on esillä useissa sijainneissa ympäri kampusta. Käsidesin lisäksi suositellaan käsien säännöllistä pesua.

Lue lisää opiskelusta vuonna 2022 ja koronavirusohjeistuksesta.