Onnea valmistuneille!

Vaasan yliopisto juhlisti tuoreita maistereitaan ja diplomi-insinöörejään keskiviikkona 31. toukokuuta järjestetyssä publiikissa. Toukokuussa todistuksensa sai 93 valmistunutta maisteria ja diplomi-insinööriä.
Rehtori Jari Kuusisto piti puheen valmistuville maistereille, diplomi-insinööreille ja tohtoreille.

Koko kuluvan lukuvuoden aikana Vaasan yliopistosta valmistuu noin 360 maisteria ja diplomi-insinööriä. Kansainvälisiä opiskelijoita valmistuneista on noin 10 %.

– Vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta on Suomen kolmen suurimman kauppatieteiden maistereiden ja kandidaattien kouluttajien joukossa.  Opiskelijoilta saatu palaute on ollut hyvää: Vaasassa viihdytään mutta meiltä myös valmistutaan ripeässä tahdissa, sanoo opintopäällikkö Nina Nässlin.

– Filosofisesta tiedekunnasta valmistuu tänä vuonna erittäin hyvin humanististen tieteiden kandidaatteja ja filosofian maistereita, kumpiakin huomattavasti yli tavoitteen. Hallintotieteissä ja teknillisestä tiedekunnasta valmistutaan edelleen hyvin, ja tutkintomäärät ovat viime vuoden tasoa. Toukokuussa valmistuu paljon opiskelijoita, mutta kesäkuusta näyttää tulevan vielä vilkkaampi valmistumiskuukausi, jatkaa opintopäällikkö Helena Varmajoki.

Publiikki on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä yliopiston yhteinen valmistuneiden juhla, jossa jaetaan tutkintotodistukset valmistuville opiskelijoille. Lisäksi ohjelmassa on yliopiston rehtorin ja tiedekuntien dekaanien puheet. Vaasan Ekonomit ry, Vaasan Aktiasäätiö, Korsholms Aktiastiftelse ja Vaasan yliopistoseura jakoivat tilaisuudessa stipendejä ja huomionosoituksia ansioituneille opiskelijoille.

Lisätietoja:
Päällikkö, opiskelun ja opetuksen palvelut Francesca Cucinotta, p. 029 449 8137