Opiskelijat kehittävät tapahtumapuisto Craft Park Pohjanmaata

Vaasan yliopiston markkinoinnin opiskelijat aloittavat syyskuussa yhteistyöprojektin Craft Park Pohjanmaan kanssa. Projektissa maisteriopiskelijat kehittävät palveluita Vaasaan rakentuvaan tapahtumapuistoon.
Yhteistyöprojektissa maisteriopiskelijat kehittävät palveluita Vaasaan rakentuvaan tapahtumapuistoon.

– Yhteistyötä tehdään jo vuosia toimineessa Konseptiverstas-työpajassa, jossa opiskelijat ratkovat yritysten markkinoinnin haasteita. Tulevana lukuvuonna opiskelijat pääsevät suunnittelemaan liiketaloudellisesti kannattavia palvelukonsepteja eri asiakaskohderyhmille Craft Parkissa, kertoo yliopisto-opettaja Minna-Maarit Jaskari.

– Erityisesti digitalisaation hyödyntäminen tulee olemaan tärkeässä roolissa, sillä tämän päivän kuluttaja käyttää kännykkäänsä lähes taukoamatta, sanoo Jaskari.

Syksyn aikana opiskelijat haastattelevat niin vaasalaisia kuluttajia kuin yrityksiäkin asiakaskohderyhmien tarpeiden selvittämiseksi. Käyttäjätutkimukset suuntaavat myös ulkomaille.

– Yhteistyöprojektissa opiskelijat saavat testata taitojaan ja soveltaa teoriaa työelämässä. Craft Park on tuore ja mielenkiintoinen, opiskelijoita lähellä oleva projekti. Tällaiset kohteet aina innostavat opiskelijoita, Jaskari jatkaa.

Craft Park Finland Oy:n osakeannin jälkeen Konseptiverstas-työpajan opiskelijoilla on käytössään myös Craft Parkin tilat.

– Remonttien edetessä opiskelijoiden työskentely alueella on varmasti innostavaa ja laittaa luovuuden ja mielikuvituksen liikkeelle. Ravintoloiden avauduttua opiskelijat voivat halutessaan syödä ravintolan lounaan henkilökuntahinnalla ja tulevat varmasti saamaan muitakin etuja sitä mukaa kuin Craft Park Pohjanmaa kasvaa ja kehittyy, kertoo Craft Park Finland Oy:n toimitusjohtaja Tommi Kypärä.

Lisätietoja:
Yliopisto-opettaja Minna-Maarit Jaskari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8437