Suomen Ekonomit lahjoittaa 65 000 euroa Vaasan yliopistolle

Suomen Ekonomit lahjoittaa Vaasan yliopistolle 65 000 euroa. Lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle alalle.

– Ekonomit toivoo, että lahjoitus tukee alan kansallista yhteistyötä ja kauppatieteellisen koulutuksen jatkuvaa sisällöllistä kehittämistä sekä vie eteenpäin opiskelijoiden joustavia opiskelumahdollisuuksia. Lahjoituksen myötä sitoudumme myös jatkamaan tiivistä yhteistyötä Suomen Kauppakorkeakoulut ABS ry:n kanssa, Suomen Ekonomien toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming painottaa.

Suomen Ekonomit lahjoittaa kauppatieteellisestä koulutuksesta ja tutkimuksesta vastaaville yliopistoille yhteensä 500 000 euroa. Summa jaetaan yliopistoille suhteutettuna suoritettujen kauppatieteen alan maisterintutkintojen määrään (vuosina 2013–2015).

Vaasan yliopiston kauppatieteellisen tiedekunnan dekaani Jorma Larimo ja yhteyspäällikkö Mika Palosaari kiittävät Suomen Ekonomeja merkittävästä lahjoituksesta.

– Suomen Ekonomit on ollut kauppatieteellisen tiedekunnan keskeinen yhteistyökumppani jo yliopiston perustamisesta lähtien sekä myöhemmin myös Suomen Kauppakorkeakoulut ABS ry:n toiminnan kautta. Kauppatieteellinen tiedekunta arvostaa suuresti tehtyä lahjoitusta, ja toivomme yhteistyön Suomen Ekonomien kanssa jatkuvan tiiviinä myös tulevaisuudessa, Larimo sanoo.

– Suomen Ekonomit tekivät merkittävän lahjoituksen yliopistolle myös edellisessä varainhankintakampanjassa. Tämä kertoo jatkuvasta luottamuksesta kauppatieteellistä koulutustamme kohtaan, Palosaari jatkaa.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjaan voi osallistua 30. kesäkuuta 2017 saakka. Koossa on jo hieman yli 3,1 miljoonaa euroa. Tavoitteena oli kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan.

Lisätietoa:
Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming, Suomen Ekonomit, puh. 050 511 3048
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle