Suomen Kulttuurirahasto myönsi apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahasto on myöntänyt vuosijuhlassaan 27. helmikuuta apurahan viidelle Vaasan yliopiston tutkijalle. Kaikkiaan Suomen Kulttuurirahasto jakoi 25 miljoonaa euroa apurahoja tieteelle ja taiteelle.

KTM Elina Haapamäki sai 24 000 euroa väitöskirjatyöhön, joka käsittelee institutionaalisen ympäristön vaikutuksia tilinpäätösinformaation laatuun sekä tilintarkastuksen kysyntään.

Ph.D. Catharina von Koskull sai puolestaan 28 000 euroa näyttämölle viedyn tutkimuksen vaikuttavuutta käsittelevään väitöksen jälkeiseen tutkimukseen Suomessa ja Yhdysvalloissa.

KTM Hannele Kyrönlahti 24 000 euroa interaktiivista viestintää ja sen vaikutusta B2B yritysten markkinointiin sosiaalisessa mediassa käsittelevään väitöskirjatyöhön.

FM Elina Salomaa sai 24 000 euroa Twitterin ja televisiolähetyksen välistä vuorovaikutusta käsittelevään väitöskirjatyöhön.

HTM Hanna-Kaisa Pernaa sai 12 000 euroa hyvinvointipalvelujen järjestämiseen vaikuttamista käsittelevään väitöskirjatyöhön.

Suomen Kulttuurirahasto jakoi vuosijuhlassaan 1108 apurahaa.  Hakijoista 12 prosenttia sai apurahan. Tieteen hakemusmäärä kasvoi, mutta taiteen laski. Tiede sai apurahoista 52 prosenttia ja taide 48 prosenttia.

Naisten osuus apurahansaajista nousi 58 prosenttiin ja esimerkiksi kauppatieteissä naisten osuus apurahansaajista oli peräti 80 prosenttia. Ulkomaalaisten osuus apurahan saajista oli yhdeksän prosenttia.