Syksyn tiedetuvat alakoululaisille ja perheille Vaasan pääkirjastolla

Image
LUMA-keskus Pohjanmaa järjestää tänä syksynä kaksi maksutonta tiedetupaa yhteistyössä Vaasan kaupunginkirjaston kanssa. Tiedetuvat sopivat alakoululaisille ja oman aikuisen kanssa hyvin myös nuoremmille tutkijoille. Tervetuloa innostumaan ja oivaltamaan tieteen parissa! Katso alta tiedetupien tarkemmat tiedot.

Luonnon salaiset taideteokset -tiedetupa torstaina 10.10.2024 klo 16:30-18:30
Paikka: Tapahtumatila Venny, Vaasan pääkirjaston 2. kerros

Minkälaisia salaisuuksia löytyykään luonnon rakenteista? Tiedetuvassa pääset tutkimaan luonnon kauneutta mikroskoopeilla ja tutustumaan kiehtoviin matemaattisiin fraktaaleihin. Saat myös olla luova ja testata millaisia salaisia rakenteita itse keksisit. Tapahtumassa on avoimet ovet ja voit kiertää pisteet omaan tahtiisi. Toiminnallisten pisteiden kiertämisessä menee yhteensä noin 25-40 minuuttia.

Matka avaruuteen -tiedetupa tiistaina 5.11.2024 klo 16:30-18:30
Paikka: Monitoimitila Matilda, Vaasan pääkirjaston 1. kerros

Tervetuloa matkalle L-U-M-A-24 kohti avaruutta! Tule rakentamaan pilliraketti, jolla suunnata naapuriplaneetallemme Marsiin. Samalla voimme viedä tölkkisatelliitin maapallon kiertoradalle. Ennen varsinaista matkaa on lisäksi tärkeää miettiä, kuinka omavarainen elämä Marsissa voisi onnistua ilman turvallisen maapallomme antamaa suojaa. Tapahtumassa on avoimet ovet ja voit kiertää pisteet omaan tahtiisi. Toiminnallisten pisteiden kiertämisessä menee yhteensä noin 25-40 minuuttia.

Vaasan pääkirjaston löydät osoitteesta Kirjastonkatu 13, Vaasa.
Yhteistyössä: Vaasan kaupunginkirjasto