VEO lahjoittaa 20 000 euroa Vaasan yliopistolle

VEO Oy lahjoittaa 20 000 euroa Vaasan yliopistolle. Lahjoituksesta 10 000 euroa kohdistetaan tekniikan alalle ja 10 000 euroa kauppatieteelliselle alalle.
Kuvassa (vas): yhteyspäällikkö Mika Palosaari, kauppatieteellisen tiedekunnan dekaani Jorma Larimo, VEOn varatoimitusjohtaja Visa Yliluoma, VEOn toimitusjohtaja Marko Ekman, rehtori Jari Kuusisto sekä teknillisen tiedekunnan dekaani Erkki Antila.

– VEO pitää tekniikan ja kaupan alan koulutuksia erittäin tärkeinä menestystekijöinä Vaasan energiakeskittymälle ja yritysten kansainväliselle kasvulle. Haluamme osaltamme vahvistaa Vaasan seudun houkuttelevuutta ja taata työvoiman saanti myös tulevaisuudessa, sanoo VEOn toimitusjohtaja Marko Ekman.

– Yhteistyömme Vaasan yliopiston kanssa on tiivistynyt vuosi vuodelta ja tiedämme saavamme panostuksemme takaisin yhteisten hankkeiden ja tulevien ammattilaisten kautta. Toivomme Vaasan yliopiston vahvistuvan entisestään ja pystyvän tarjoamaan ensiluokkaista koulutusta myös tulevaisuudessa, Ekman jatkaa.

– VEO lahjoittaa jo toista kertaa yliopistollemme. Olemme tästä hyvin iloisia ja kiitollisia.  Edellisessä varainhankintakampanjassa VEO on saanut huomionosoituksena yliopistolta VEO-salin, joka tämän lahjoituksen myötä vaihdetaan jonkin verran isompaan, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30. kesäkuuta 2017. Tavoitteena on kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Koossa on jo hieman yli 2 miljoonaa euroa. Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Marko Ekman, VEO Oy, p. 050 526 5293
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi