Haku maisteriopintoihin on käynnistynyt

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2015 alkaviin maisteriopintoihin on käynnistynyt. Haku yliopiston suomenkielisiin ja kansainvälisiin maisteriohjelmiin sekä muihin erillisvalintoihin, kuten avoimen yliopiston väylään, on käynnissä 27.2. asti.

Haku suomenkielisiin maisteriohjelmiin

Suomenkielisten maisteriohjelmien valinnat perustuvat aikaisempiin, kunkin ohjelman pohjaksi soveltuviin korkeakoulututkintoihin tai -opintoihin. Suomenkielisiin maisteriohjelmiin on tarjolla 165 opiskelupaikkaa. Viime keväänä maisterikoulutukseen haki 873 hakijaa.  Avoimen yliopiston väylän kautta valitaan 50 uutta opiskelijaa.

Haku tapahtuu osoitteessa www.opintopolku.fi. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston valintaoppaista sekä verkosta www.uwasa.fi/hakijat.

Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin

Vaasan yliopiston kansainvälisiin, englanninkielisiin maisteriohjelmiin kuuluvat kauppatieteellisen alan EPAS-akkreditoidut Finance ja International Business (MIB) sekä Strategic Management. Tekniikan alalta haettavana olevat maisteriohjelmat ovat Communications and Systems Engineering ja Industrial Management.

Viime vuonna kansainvälisiin maisteriohjelmiin hakijoita oli yli 1100. Ohjelmiin valitaan yhteensä 125 uutta opiskelijaa. Hakijoille ei järjestetä valintakoetta, vaan valinta tehdään hakemusten perusteella ja ohjelmat valitsevat parhaat hakijat.