Haku maisteriopintoihin käynnistynyt

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2014 alkaviin maisteriopintoihin on käynnistynyt.
Kuva/picture: flickrcc

Haku alkoi vuodenvaihteessa yliopiston kansainvälisiin maisteriohjelmiin. Suomenkielisten maisteriohjelmien ja muiden erillisvalintojen, joihin kuuluvat mm. avoimen yliopiston väylän opinnot sekä siirto-opiskelijavalinta kielten ja viestinnän opintoihin, haut alkavat 13.1.

Kansainvälisten maisteriohjelmien ja suomenkielisten ohjelmien haussa on erilliset hakumenettelyt. Hakuaika päättyy 28.2.2014.

Haku suomenkielisiin maisteriohjelmiin

Suomenkielisiin maisteriohjelmiin voivat hakea henkilöt, joilla on riittävät valmiudet ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen. Valintakoetta ei järjestetä, vaan valinnat perustuvat aikaisempiin, kunkin ohjelman pohjaksi soveltuviin korkeakoulututkintoihin ja -opintoihin. Viime vuonna suomenkielisiin maisteriohjelmiin haki yhteensä 648 henkilöä, joista 172 sai opiskelupaikan. Avoimen yliopiston väylässä samat luvut olivat 95 ja 55.

Suomenkielisiin ohjelmiin haetaan sähköisesti täyttämällä halulomake osoitteessa www.yliopistohaku.fi. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston valintaoppaista ja osoitteesta www.uwasa.fi/hakijat.

Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin

Vaasan yliopiston kansainvälisiin, englanninkielisiin maisteriohjelmiin kuuluvat kauppatieteellisen alan EPAS-akkreditoidut Finance ja International Business (MIB) ja Strategic Marketing sekä kielten, viestinnän ja hallintotieteiden alalta Intercultural Studies in Communication and Administration. Tekniikan alalta haettavana olevat maisterikoulutusohjelmat ovat Communications and Systems Engineering ja Industrial Management.

Viime vuonna kansainvälisiin maisteriohjelmiin hakijoita oli lähes 1900. Ohjelmiin valitaan yhteensä 145 uutta opiskelijaa. Hakijoille ei järjestetä valintakoetta, vaan valinta tehdään hakemusten perusteella. Hakuohjeet kansainvälisiin maisterikoulutusohjelmiin löytyvät osoitteesta http://www.uwasa.fi/en/for/prospective/admissions/apply/.