Uusi lukuvuosi alkaa avoimessa yliopistossa

Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoihin alkaa keskiviikkona 10. elokuuta. Opinnoista kiinnostuneille pidetään samansisältöiset informaatiotilaisuudet tiistaina 9. elokuuta ja keskiviikkona 16. elokuuta kello 17 alkaen Vaasan yliopistolla (Palomäki-sali, Wolffintie 34, Tervahovi-rakennus).

Opintoihin ilmoittaudutaan osoitteessa www.uwasa.fi/avoin.

Vaasan yliopiston tutkintovaatimusten mukaisia opintoja on mahdollista opiskella yksittäisinä opintojaksoina tai laajempina opintokokonaisuuksina. Tarjolla on monipuolisesti opintoja kauppatieteissä, hallintotieteissä sekä kielissä ja viestinnässä.

– Esimerkiksi kauppatieteissä markkinoinnin aineopintokokonaisuus jatkuu myös tulevana lukuvuonna ja talousoikeuden opinnoissa voi tehdä myös kandidaatintutkielman. Tauon jälkeen hallintotieteissä on tarjolla myös sosiaali- ja terveyshallintotieteen opintoja, sanoo opintopäällikkö Sonja Hakala.

Avoimen yliopiston opinnot järjestetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin. Verkko-opintoja tarjotaan entistä enemmän. Opiskelu on mahdollista kaikille, sillä koulutustaustaan tai ikään liittyviä rajoituksia ei ole.

– Avoin yliopisto sopii loistavasti kaikille niille, jotka haluavat tutustua yliopisto-opiskeluun ja eri opintomahdollisuuksiin, viettää välivuotta, päivittää ammattitaitoaan tai kohentaa yleissivistystään. Opiskelu avoimessa yliopistossa voi olla myös tie yliopistoon avoimen väylän kautta, jatkaa Hakala.

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoja voi Vaasan lisäksi opiskella yhteistyöoppilaitoksissa ympäri Suomen. Koko opintotarjontaan voi tutustua Vaasan avoimen yliopiston verkkosivuilla www.uwasa.fi/avoin.

Lisätietoja: Opintopäällikkö Sonja Hakala, p. 029 449 8188, sonja.hakala(at)uwasa.fi