Etelä-Pohjanmaan kulttuurirahasto jakoi apurahoja yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan rahasto jakoi 7. toukokuuta tutkimusapurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille yhteensä 200 000 euroa.

Väitöskirjatyöhön saivat 24 000 euroa (yksivuotinen apuraha):

• KTM Petra Berg, uusiutuva energia
  • FM Anu Heino, suomalaisten kirjallisuuden kääntäjien ammatti-identiteetti ja toimijuus
  • M.Sc. Erwan Mouazan, kestävät liiketoimintainnovaatiot kiertotaloudessa
  • KTM Jutta Mäkipelkola, Johdon kognitio kilpailukyvyn mahdollistajana elintarvikealalla Suomessa
  • FM Meniina Wik, marginaaliin jäävä faniyhteisö ja heidän tuotantonsa
  • FM Maria Lehtimäki, moniviehättyneisyyden ilmenemistavat kirjallisuuden henkilöhahmojen päätöksenteossa
  • MMM Päivi Kujala, viranomaisyhteisö yrittäjyyden kasvun edistäjänä maaseudulla

Väitöskirjatyöhön saivat 12 000 euroa (puolen vuoden apuraha):

• FM Krista Anttila, johtajana kasvaminen illustroivana sisäisenä tarinana
  • M.Sc Man Yang, päätöksenteko kansainvälisessä yrittäjämäisessä markkinoinnissa

Lisäksi kauppatieteellisen tiedekunnan dekaani Jorma Larimo sai 8000 euron apurahan 14th International business -konferenssin sekä kansainvälisen tohtoritutoriaalin järjestämiseen.

Yhteensä Etelä-Pohjanmaan rahasto jakoi apurahoja 1 079 000 euroa 112 apurahansaajalle sekä pronssisen J. V. Snellman -mitalin valtiopäiväneuvos Markus Aaltoselle, yhteiskunnallisen keskustelun ja järjestötoiminnan sinnikkäälle ylläpitäjälle.

Rahasto vastaanotti hakuaikana 532 hakemusta, joiden yhteenlaskettu hakusumma oli reilu seitsemän miljoonaa euroa. Nyt myönnetyistä apurahoista taiteen osuus on 49 %, lastenkulttuurin 18 % sekä tieteen 23 %. Loput apurahoista kohdistuvat kotiseututyöhön.