Etelä-Pohjanmaan Kulttuurirahastolta apurahaa Vaasan yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan rahasto jakoi 6. toukokuuta tutkimusapurahoja useille Vaasan yliopiston tutkijoille väitöskirjatyöhön.
.

Väitöskirjatyöhön saivat 24 000 euroa (yksivuotinen apuraha):

• KTM Mireka Harju, kansainvälisen työkomennuksen vaikutukset perheeseen ja lapsiin.
  • MBA Samuel Yaw Kusi, digitalisaation hyödyntäminen nuorten yritysten brändäyksessä, kansainvälistymisessä ja päätöksenteossa.
  • KTM Petra Lyly, verotukien tavoitteet, sisältö ja vaikutukset.
  • M.Sc. Rumy Narayan, kestävät energiaratkaisut.
  • M.Sc. Shah Rukh Shakeel, uusiutuvan energian kaupallistaminen.
  • FM Meniina Wiik, marginaaliin jäävä faniyhteisö ja heidän visuaalinen tuotantonsa.

Väitöskirjatyöhön saivat 12 000 euroa (puolen vuoden apuraha):

• KTM Petra Berg, kestävä energiamurros.
  • Agronomi Päivi Kujala, maaseutuhallinto ja yrittäjyys
  • M.Sc. Erwan Mouazan, kestävät liiketoimintainnovaatiot kiertotaloudessa.

Etelä-Pohjanmaan rahasto myönsi yhteensä 1090 000 euroa 90 apurahansaajalle 59. vuosijuhlassaan Seinäjoella, jossa juhlapuheen piti Vaasan yliopiston vararehtori Annukka Jokipii.  Erityishuomio jaossa oli lasten ja nuorten sanataiteella. Kulttuuripalkinto myönnettiin yrittäjä Petri Pihlajaniemelle. Euromääräisesti nyt myönnetyistä apurahoista taiteen osuus on noin 58 prosenttia ja tieteen vajaat 37 prosenttia. Tieteiden apurahoja myönnettiin kaikkiaan 20 kappaletta, yhteensä 398 000 euroa.

Etelä-Pohjanmaan rahasto on yksi Suomen Kulttuurirahaston 17 maakuntarahastosta. Rahaston tarkoituksena on Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakuntien henkisen ja taloudellisen kulttuurin vaaliminen ja kehittäminen.

Suomen Kulttuurirahaston keskusrahasto myönsi helmikuussa 24 000 euron eli vuoden apurahan Vaasan yliopiston jatko-opiskelijalle M.Sc. Junhua Jiangille pankkijärjestelmän systeemisten riskien siirtymistä Aasiassa käsittelevään väitöskirjatyöhön.