Haku Vaasan yliopiston tohtorikoulutukseen käynnissä

Kevään haku Vaasan yliopiston tohtoriohjelmiin on alkanut.

Hakeminen tapahtuu sähköisesti osoitteessa www.opintopolku.fi. Hakuaika päättyy 30. huhtikuuta klo 15.00.

Vaasan yliopistossa on kolme tohtoriohjelmaa: Liiketoimintaosaamisen tohtoriohjelma, Teknillisten tieteiden tohtoriohjelma sekä Yhteiskuntatieteellinen tohtoriohjelma, joka sisältää hallintotieteiden pääaineet sekä viestintätieteet. Tohtoriohjelmista voi valmistua hallintotieteiden, kauppatieteiden, tekniikan tai filosofian tohtoriksi.

Yliopisto satsaa tutkimukseen

Viime vuonna hakijamäärät Vaasan yliopiston tohtoriohjelmiin nousivat selvästi aikaisemmasta. Hakemuksia saapui kevään ja syksyn 2018 tohtorihauissa yhteensä 171 (vuonna 2017 yhteensä 86). Hakemuksista 75 prosenttia tuli kansainvälisiltä hakijoilta.

– Satsaamme voimakkaasti tutkimuksen laatuun, kansainvälisyyteen ja vaikuttavuuteen. Merkittävät investoinnit tutkimukseen, monitieteiset tutkimusalustamme sekä tutkijoiden urapolkujen kehitystyö houkuttelevat tutkijanurasta kiinnostuneita. Pystymme tarjoamaan tiiviin yhteisön tuen ja aidosti kansainvälisen tutkimusympäristön. Hakeminen onnistuu viime vuoden tapaan valtakunnallisessa Opintopolku-järjestelmässä, sanoo Vaasan yliopiston vararehtori Annukka Jokipii.

Tohtorihaun yhteydessä Vaasan yliopiston tutkijakoulu myöntää vuoden apurahan lupaavimmalle uudelle tohtoriopiskelijalle.

Hakuohjeet ja valintaperusteet tohtoriohjelmiin löytyvät yliopiston verkkosivulta sekä Opintopolku-palvelusta.

Lisätiedot: Koordinaattori Ulla Laakkonen, Tutkimuksen palvelut ja tutkijakoulu, p. 029 449 8160