Haku Vaasan yliopistoon käynnissä

Kevään haku Vaasan yliopiston kandidaattiohjelmiin ja suomenkielisiin maisteriohjelmiin sekä avoimen väylän haku alkoi keskiviikkona 20. maaliskuuta.

Hakeminen tapahtuu sähköisesti korkeakoulujen yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi. Hakuaika päättyy keskiviikkona 3. huhtikuuta klo 15.00.

Monia väyliä yliopisto-opintoihin

Vaasan yliopistossa on tarjolla kauppatieteiden, energia- ja informaatiotekniikan, tuotantotalouden ja tietojärjestelmätieteen, hallintotieteiden sekä viestintätieteiden kandidaattiohjelmat. Tänä vuonna kandidaattiohjelmissa on haettavissa yhteensä 540 opiskelupaikkaa. Aloituspaikoista 70 prosenttia on varattu ensikertalaisille hakijoille.

Jokaiseen kandidaattiohjelmaan valitaan osa opiskelijoista (20-60 %) pelkän ylioppilastutkintotodistuksen perusteella. Valintakokeet järjestetään touko-kesäkuussa.

Yhteishaun kanssa samaan aikaan avautuu erillishaku avoimessa yliopistossa suoritettujen opintojen perusteella. Tämän avoimen yliopiston väylän kautta valitaan noin 40 uutta opiskelijaa.

Vaasan yliopisto on mukana kehittämässä ja suunnittelemassa vaihtoehtoisia väyliä yliopistoon. Tänä keväänä voi hakea suoraväylän kautta Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikköön. Hallintotieteissä Vaasan yliopisto on mukana kehittämässä Elinikäisen oppimisen reittiä, jossa luodaan malleja uramuutosta suunnitteleville. Myös kauppatieteissä suunnitellaan uudenlaista väylää tutkinto-opiskelijaksi avoimen yliopiston opintojen perusteella.

Kevään haussa 11 maisteriohjelmaa

Myös haku Vaasan yliopiston syksyllä 2019 alkaviin suomenkielisiin maisteriopintoihin alkaa keskiviikkona 20. maaliskuuta. Haussa on yksitoista maisteriohjelmaa kauppatieteiden, tekniikan, hallintotieteiden ja viestintätieteiden alalla.

Maisteriohjelmien valinnat perustuvat hakijoiden aikaisempiin korkeakoulututkintoihin tai -opintoihin. Suomenkielisissä maisteriohjelmissa on tarjolla 175 opiskelupaikkaa.

Hakuohjeet ja valintaperusteet kandidaatti- ja maisteriohjelmiin löytyvät yliopiston verkkosivulta sekä Opintopolku-palvelusta.

Lisätiedot: Akateemisten palveluiden johtaja Heli Häyrynen, Opiskelun ja opetuksen palvelut, p. 029 449 8501