Kielikeskus Linginnon opettajiksi runsaasti hakijoita

Vaasan yliopiston uuden kielikeskus Linginnon kuuteen avoinna olevaan opettajantoimeen tuli yhteensä 125 hakemusta. Hakijajoukko on erittäin kansainvälistä, sillä 65 prosenttia hakijoista on ulkomaalaistaustaisia.
Uudet opettajat aloittavat toimissaan 1.8. Kieliopinnoissa huomioidaan opiskelun joustavuus, opintojen sujuva eteneminen ja työelämävalmiuksien kehittäminen.

– Euroopan lisäksi hakemuksia tuli muun muassa USA:sta, Kanadasta, Chilestä ja Sri Lankasta. Eniten hakemuksia, yhteensä 60, tuli kahteen englannin kielen toimeen. Seuraavaksi eniten hakijoita kiinnosti venäjän opettajan toimi, johon hakemuksia tuli 31. Ranskan opettajiksi haluavia on 20, suomen opettajaksi haki 11 ja yhdistettyyn suomi-ruotsi toimeen kolme henkilöä, kertoo Linginnon johtaja, professori Nina Pilke.

Päätökset valittavista tehdään huhti-toukokuussa. Opettajat aloittavat toimissaan 1. elokuuta. Tällä hetkellä Linginnossa työskentelee 17 opettajaa päätoimisesti.

Joustavaa kieliopetusta

Linginno tarjoaa Vaasan yliopiston opiskelijoille tutkintoihin kuuluvat pakolliset kieli- ja viestintäopinnot, vapaavalintaisia kieliopintoja ja uusia sivuainekokonaisuuksia. Kielitarjottimella on tällä hetkellä suomea, ruotsia, englantia, saksaa, venäjää, ranskaa ja espanjaa sekä yhteistyössä Kesäyliopiston, Vaasan yliopiston avoimen yliopiston ja korkeakoulukonsortion kanssa italiaa, kiinaa, japania, koreaa, portugalia, arabiaa ja swahilia.

– Viemme kurssikokonaisuuksia myös kokonaan verkkoon; jo tänä keväänä on saatavilla englannin peruskurssin luetunymmärtäminen ja tekstianalyysi verkko-opintoina, Pilke sanoo.

Lisäksi Linginno tarjoaa kielten ja viestinnän kursseja sekä käännös- ja kielentarkastuspalveluja myös yliopiston ulkopuolelle.

Lisätietoja: Nina Pilke, johtaja, Linginno, puh. 029 449 8347, nina.pilke(at)uwasa.fi