Korkeakoulut kutsuivat vaasalaiset juhlimaan: huippuartistit viihdyttivät Vaasa Campus ...

Uusi lukuvuosi käynnistyi ennennäkemättömästi, kun Vaasan yliopisto, Vaasan ammattikorkeakoulu VAMK ja Yrkeshögskolan Novia järjestivät yhteisenä lahjana vaasalaisille Vaasa Campus Festival -tapahtuman keskiviikkona 5. syyskuuta.

Tapahtuma oli ainutlaatuinen, sillä vastaavaa ei ole Suomessa aiemmin järjestetty. Illan aikana Suomen kauneimmalla kampuksella esiintyi joukko tunnettuja kotimaisia artisteja.

2.jpg

Palosaaren kampuksella järjestetyille festivaaleille olivat tervetulleita korkeakoulujen opiskelijoiden ja henkilöstön lisäksi kaikki kaupunkilaiset.

6.jpg

10.jpg

Lavalle nousivat Mira Luoti, Spekti, Teflon Brothers, Hovimuusikko Ilkka, Dj Mista S sekä trio Yön Polte, jonka muodostavat Stig, Kuningas Pähkinä ja Setä Tamu.

Yhdessä alueen eduksi

Vaasa Campus Festival on kolmen vaasalaisen korkeakoulun yhteisponnistus, jonka ajatuksena on tutustuttaa kaupunkilaiset vaasalaiseen korkeakoulutukseen ja Palosaaren korkeakoulukampukseen.

3.jpg

Vaasalaiset korkeakoulut tekevät edistyksellistä yhteistyötä: yhteisiä panostuksia ovat muun muassa korkeakoulujen tiedekirjasto Tritonia, opetuslaboratorio Technobothnia, kampuksen ravintolapalvelut sekä lukuisat vapaa-ajanviettomahdollisuudet. Yhteistyötä tehdään myös opetuksessa, turvallisuusasioissa ja opiskelijarekrytoinnissa.

9.jpg

Illan aikana kuultiin Vaasan korkeakoulujen ja kaupungin tervehdykset. Kuvassa (vas.). Yrkeshögskolan Novian rehtori Örjan Andersson, Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto, VAMKin rehtori Tauno Kekäle ja kaupungin sivistystoimenjohtaja Christina Knookala.

Korkeakoulutus on Vaasan tunnettuuden ja vetovoiman keskeinen edistäjä. Vaasassa joka viides vastaantulija on opiskelija: Palosaaren kampuksella opiskelee n. 10 000 opiskelijaa, ja kaiken kaikkiaan opiskelijoita Vaasassa on yli 12 000. Henkilöstöä korkeakouluissa on lähes tuhat.

8.jpg

7.jpg

Vaasa Campus Festivaleilla esiintyi joukko upeita kotimaisia artisteja.