Lapset tutustuivat tieteeseen

Keskiviikkona 23. toukokuuta Vaasan yliopisto järjesti lasten yliopiston vaasalaisille Onkilahden koulun 3.-4. -luokkaisille.
Lasten yliopistossa tehtiin tiedettä tutuksi alakouluikäisille.
Technobothnian tehtäväradalla vastattiin älypuhelimella tietovisakysymyksiin.
Technobothnian robotit ja 3D-tulostaminen kiinnostivat oppilaita.
Elämysradalla oli monia erilaisia tehtäviä.
Yksi elämysradan tehtävistä oli piirtää peilin kautta.

Lasten yliopistossa tehtiin tiedettä tutuksi alakouluikäisille elämysradan muodossa sekä tutusttiin opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniaan. Elämysrata on kokonaisuus täynnä hauskoja laitteita ja vempaimia, joita lapsi saa kokeilla, kokea, testata ja oivaltaa.

Lasten yliopistolla haluttiin herättää nuorissa kiinnostusta ja innostusta luonnontieteiden opiskeluun.

- Haluaisin isona tänne opiskelemaan, koska tämä on niin legendaarinen paikka, kertoi 10-vuotias Eris Hoti.

Tapahtuma toteutettiin yhteystyössä LUMA-keskus Pohjanmaan ja Technobothnian kanssa.

Vaasan yliopisto täyttää tänä vuonna 50 vuotta, ja lasten yliopisto on yksi juhlavuoden tapahtumista. Juhlavuoden teemana onkin tuoda yliopistoa lähelle kaupunkilaisia.