Markkinoinnin ja viestinnän sekä johtamisen akateemisten yksiköiden dekaanit valittu

Image
Vaasan yliopiston markkinoinnin ja viestinnän sekä johtamisen akateemisten yksiköiden dekaanit on valittu.

Filosofian tohtori Merja Koskela on nimitetty markkinoinnin ja viestinnän akateemisen yksikön dekaaniksi. Hän on aloittanut tehtävässä 1. elokuuta. Koskelan dekaanikausi kestää 31.7.2027 saakka.

– Otan tehtävän vastaan nöyrin ja kiitollisin mielin, ja lupaan tehdä parhaani, että me markkinoinnin ja viestinnän yksikössä kykenemme vastaamaan meille asetettuihin uusiin haasteisiin. Edellisestä dekaanikaudestani on yli 10 vuotta, ja paljon on muuttunut, mutta jotkut asiat yliopistossa kestävät aikaa. Näitä on se, että koulutuksen kehittämisen keskiössä pitää olla oppiminen ja pedagoginen ajattelu. Tutkimuksessa puolestaan laatu syntyy yhdessä tekemällä, joten yhteisöllisyys ja verkottuminen ovat tärkeitä.  Molemmissa ydintehtävissä tarvitaan pitkäjänteisyyttä, ja sitä toivon voivani edistää tulevalla kaudella yhdessä yksikkömme henkilöstön kanssa.

Kauppatieteiden tohtori Adam Smale jatkaa johtamisen akateemisen yksikön dekaanina. Hänen dekaanikautensa kestää 31.7.2027 saakka. Dekaanin tehtävien lisäksi Smale on vastuussa Vaasan yliopiston täydennyskoulutuksen kehittämisestä tiiviissä yhteistyössä Vaasan yliopisto Executive Education Oy:n kanssa.

– Johtamisen akateemista yksikköä on innostava johtaa, sillä meillä on erittäin sitoutunut henkilöstö, joka tekee todella laadukasta työtä ja on tulevaisuuteen suuntautunut. Minusta tuntuu, että minulla on aina ollut heidän tukensa, ja uskon, että pystymme voittamaan kaikki haasteet matkallamme kohti vuoden 2030 strategisia tavoitteita ja keskeisiä kansainvälisiä akkreditointeja. Työskentely täydennyskoulutuksen ja MBA-ohjelmamme kanssa tarjoaa tärkeän tilaisuuden sitouttaa lisää yliopistoamme työskentelemään Executive Education -yrityksemme sitoutuneen tiimin rinnalla. Kestävän liiketoiminnan, energian ja yhteiskunnan alalla toimivana merkittävänä kansainvälisenä yliopistona Executive MBA on meille tärkeä ohjelma.

Dekaani johtaa akateemisen yksikön toimintaa, vastaa sen tuloksellisuudesta, taloudesta ja tehokkuudesta sekä toimii yksikön työntekijöiden esimiehenä. Tehtäviin kuuluu myös akateemisten yksiköiden ja tutkimusalustojen välisen ja akateemisen yksikön yhteistoiminnan edistäminen. Dekaani vastaa koulutusohjelmien laadun kehittämisestä ja valvomisesta.