Markku Stenborg ja Hannes Torppa yliopiston hallituksen uusiksi jäseniksi

Vaasan yliopiston yliopistokollegio valitsi hallituksen uudeksi jäseneksi kaksivuotiskaudeksi taloustieteen tohtorin, finanssineuvos Markku Stenborgin. Opiskelijajäsenenä aloittaa uuden kaksivuotiskauden hallintotieteiden opiskelija Hannes Torppa.
Markku Stenborg
Hannes Torppa

Markku Stenborg (s. 1959) työskentelee finanssineuvoksena valtiovarainministeriössä kansantalousosastolla, jossa hän osallistuu hallituksen talouspolitiikan valmisteluun ja analysointiin. Yliopistotaustaa Stenborgilla on Turun yliopistosta, jossa hän toimi kansantaloustieteen assistenttina ja professorin viransijaisena.

Koulutukseltaan Stenborg on taloustieteen tohtori, oikeustaloustieteen dosentti ja valtiotieteiden maisteri.

- Toivon, että hän tuo asiantuntemusta valtiovarainministeriöstä hallitukseemme. Hän varmasti edesauttaa meitä olemaan kilpailukykyisiä yliopistona, sanoo yliopistokollegion puheenjohtaja, taloustieteen professori Hannu Piekkola.

Yliopiston hallituksen puheenjohtaja, talouspoliittinen neuvonantaja Johnny Åkerholm uskoo Stenborgin tuovan hyödyllisen panoksen yliopiston kehittämiseen.

- Hallituksen loppukauden keskeisimpiä tehtäviä ovat strategia- ja rahoitusneuvottelut julkisen vallan kanssa sekä kampusprojekti. Kampusprojektin onnistunut läpivienti sekä parantaa opetusympäristöä että vapauttaa resursseja opetukseen, tutkimukseen ja henkilökuntaan. Markulta on lupa odottaa hyödyllisiä näkemyksiä kaikkiin näihin kysymyksiin, Åkerholm arvioi.

Stenborg valittiin hallitukseen kaksivuotiskaudeksi. Nykyinen hallituksen jäsen, työ- ja elinkeinoministeriön aluekehitysjohtaja Kaisa-Leena Lintilä ei ollut käytettävissä jatkokaudeksi.

Yliopistokollegio vahvisti myös hallituksen opiskelijajäsenen valinnan kaksivuotiskaudeksi. Opiskelijajäsenenä aloittaa hallintotieteiden opiskelija Hannes Torppa (s. 1994). Torppa opiskelee Vaasan yliopistossa kolmatta vuotta hallintotieteitä. Hän aloitti Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtajana tänä vuonna, aikaisemmin hän oli VYY:n kuntapoliittinen vastaava.

Lisätietoja:

Johnny Åkerholm