MBA-alumnit kokoontuivat – "Some on johtajalle tehokas kanava vuorovaikutukseen"

Vaasan yliopiston Levón-instituutti järjesti JOKA – Johtajana kasvaminen ja MBA-ohjelmien alumneille tapaamisen Vaasan kaupungintalolla. Tapahtumaan osallistui viitisenkymmentä alumnia, joilla osalla koulutuksesta on ehtinyt kulua jo yli kymmenenkin vuotta, osalla ohjelma on vielä kesken.
InnoLabin johtaja Mari K. Niemen vetämässä paneelissa keskustelemassa olivat Visa Yliluoma, Marjo Keski-Kasari, Tuula Rajaniemi sekä Timo Ylilauri. Kuva: Noora Lehto

Ohjelmassa oli kiinnostavia puheenvuoroja ja alumnipaneeli. Vaasan yliopiston Digital Economy -tutkimusalustan johtaja Heidi Kuusniemi puhui aiheesta Digimurros, uudet teknologiat ja liiketoiminta, ja InnoLab-tutkimusalustan johtaja Mari K. Niemi aiheesta Miksi johtajan kannattaa olla somessa?

Niemen mukaan sosiaalisesta mediasta puhuttaessa korostuvat turhan usein draama ja ristiriidat. Some on sen omakseen ottaneelle johtajalle kuitenkin arkinen, tehokas ja avoimuutta tukeva vuorovaikutuksen kanava.

– Sosiaalisessa mediassa läsnä oleva ja avoimesti vuorovaikuttava johtaja voi tuoda organisaationsa arvot, tavoitteet ja ratkaisut lähemmäs sidosryhmiä. Tämä rakentaa arvokasta luottamusta, josta vaikeammin viestittävissä tilanteissa on hyötyä, Niemi vinkkasi MBA- ja JOKA-alumneille.

Tapahtuman vierailevana puhujana oli professori, yrittäjä, kouluttaja, kirjailija, pääomasijoittaja Petri Parvinen. Hän puhui elävästi ja innostavasti myynnistä ja myynnin johtamisesta.

Alumnipaneelissa Mari K. Niemi jututti VEO:n Visa Yliluomaa, Juustoportin Marjo Keski-Kasaria, Soiten Tuula Rajaniemeä ja Snellmanin Timo Ylilauria sosiaalisesta mediasta ja digitalisaatiosta johtamisen näkökulmasta.

Tilaisuus päättyi Vaasan kaupungin vastaanottoon ja kaupungin tarjoamaan illallisbuffetiin.

MBA:t ja muut Vaasan yliopiston Levón-instituutin koulutukset