Opiskelijoille tietoa tulevaisuuden työelämän tarpeista

Valmiina työelämään -hankkeen (VALTE) seminaari järjestettiin 23. tammikuuta Vaasan yliopistolla. Seminaarissa opiskelijat pääsivät kuulemaan tulevaisuuden työelämän tarpeista sekä ammattilaisten vinkkejä työnhakuun.
Madventures ja tutkijatohtorimme, seminaaria järjestänyt Susanna Kultalahti
Paneelikeskustelun vetivät professori Riitta Viitala (VY) ja rehtori Tauno Kekäle (VAMK).
Paneelikeskustelu tulevaisuuden työelämästä.
Contact-rekrymessuilla pääsi tutustumaan mahdolliseen tulevaan työnantajaan.

Tilaisuus alkoi paneelikeskustelulla tulevaisuuden työelämästä. Keskusteluun osallistuivat osastopäällikkö Mari Lähteinen (Telia), HR-Controller Suvi Einola (Vaasan kaupunki), toimitusjohtaja Matti Manner (Prohoc) ja kansanedustaja Joakim Strand. Keskustelun vetivät professori Riitta Viitala Vaasan yliopistosta ja rehtori Tauno Kekäle Vaasan ammattikorkeakoulusta.

Mukana seminaarissa olivat myös Madventuresista tutut Riku Rantala ja Tuomas Milonoff, jotka puhalsivat uutta puhtia työnhakuun.

Seminaari järjestettiin osana Contact-rekrymessuja. Seminaarin järjestivät Valmiina työelämään! (VALTE) -hanke, jossa ovat mukana Vaasan yliopiston johtamisen oppiaine ja Vaasan ammattikorkeakoulu VAMK.

VALTE on valtakunnallinen hanke, jossa kehitetään ja toteutetaan työelämän ja työhyvinvoinnin koulutusta eri oppilaitosten tarpeisiin työelämään valmistuville opiskelijoille. Hankkeen tavoite on lisätä opiskelijoiden tietoisuutta työhyvinvoinnin eri osa-alueista ja vaikuttaa opiskelijoiden asenteisiin suhtautua myönteisesti työelämään ja työhyvinvointikulttuurin luomiseen heidän tulevissa työpaikoissaan. Hanketta koordinoi Turun yliopisto.

Lisätietoja:
Tutkijatohtori Susanna Kultalahti, susanna.kultalahti@uwasa.fi