Presidenttipari vieraili kampuksella

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio vierailivat Vaasassa torstaina 1. marraskuuta.
Professori Petri Helo toivotti presidenttiparin tervetulleeksi tutkimuslaboratorio Technobothniaan.

Vierailu alkoi tutustumisella Yrityskylän toimintaan yhdessä Vaasan nuorisovaltuutettujen kanssa. Yrityskylässä oli vierailun aikaan meneillään 6.-luokkalaisten yrityskyläpäivä. Lisäksi presidenttipari keskusteli nuorisovaltuutettujen kanssa valtuuston toiminnasta ja nuoria koskevista asioista.

Yrityskylän jälkeen presidentti Niinistö ja rouva Haukio siirtyivät opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniaan, jossa he tapasivat Vaasan kaupungin, korkeakoulujen ja seudun yritysten edustajia. Tapaamisessa keskusteltiin julkisen sektorin, korkeakoulujen ja yritysten näkemyksistä ja yhteistyöstä ympäristön kannalta puhtaampien ratkaisujen kehittämisessä ja kaupallistamisessa.

Kampukselta presidentti Niinistö ja rouva Haukio siirtyivät tapaamaan kansalaisia kauppakeskus Rewell Centeriin Vaasan keskustaan.

niinisto3-yo.JPG

Vierailullaan Technobothniassa presidentti Sauli Niinistö sai kokeilla VR-laseja.