Professori Sami Vähämaa nimitetty Corporate Governance: An International Review -lehden ...

Vaasan yliopiston laskentatoimen ja rahoituksen professori Sami Vähämaa on nimitetty arvostetun Corporate Governance: An International Review -tiedelehden toimituskuntaan 1.tammikuuta 2019 alkaen.
Laskentatoimen ja rahoituksen professori Sami Vähämaa on omassa tutkimustoiminnassaan keskittynyt pankkien ja muiden rahoituslaitosten hallinnointi- ja ohjausjärjestelmiin.

Corporate Governance: An International Review julkaisee yritysten hallinnointi- ja ohjausjärjestelmiin sekä yritysjohdon valvontaan liittyviä liiketaloustieteellisiä tutkimuksia. Lehti on kansainvälisesti erittäin arvostettu ja sen viittauskerroin on 2.705. Suomalaisessa Julkaisufoorumi-luokituksessa lehti on arvioitu johtavaksi tieteelliseksi lehdeksi ja sijoitettu tasoluokkaan 2. Lehden päätoimittajina toimivat professorit Konstantinos Stathopoulos Manchesterin yliopistosta ja Till Talaulicar Erfurtin yliopistosta.

Toimituskunta vastaa lehteen julkaistavaksi tarjottujen tutkimusten vertaisarviointiprosessista ja julkaisupäätöksistä yhteistyössä päätoimittajien kanssa. Toimituskuntaan kuuluu tutkimusalalla arvostettuja professoreita eri puolilta maailmaa. Professori Vähämaa on omassa tutkimustoiminnassaan keskittynyt pankkien ja muiden rahoituslaitosten hallinnointi- ja ohjausjärjestelmiin, ja vahvistaa erityisesti tämän tutkimusalueen asiantuntemusta julkaisutoimikunnassa.

Professori Sami Vähämaa toimii myös Nordic Journal of Business -tiedelehden päätoimittajana ja Vaasan yliopiston julkaisutoimikunnan puheenjohtajana.

Sami Vähämaa, laskentatoimen ja rahoituksen professori, Vaasan yliopisto
p. 029 449 8455, sami.vahamaa(at)uwasa.fi