Ray Ohtonen Vaasan yliopiston opintopsykologiksi

Psykologi Ray Ohtonen, 26, on valittu Vaasan yliopiston uudeksi opintopsykologiksi. Hän aloitti tehtävässä huhtikuun alussa.

Ohtonen on valmistunut Jyväskylän yliopistosta maaliskuussa 2018.
ray-ohtonen-1.JPG

Opiskelija on Vaasan yliopistossa keskiössä, ja yliopistoyhteisö on hänen tukenaan koko opintojen ajan.

“Yliopistossamme panostetaan opintojen ohjaukseen ja sitä kautta opintojen sujuvaan etenemiseen. On tärkeää, että meillä on oma opintopsykologi, sillä opiskelun aikana eteen voi tulla vaiheita, etteivät opinnot etene toivotulla tavalla”, akateemisten palveluiden johtaja Heli Häyrynen toteaa.

Opintopsykologi työskentelee osana opintojen ohjauksen kokonaisuutta. Hän on perehtynyt oppimisen, ohjauksen ja neuvonnan psykologiaan.

”Autan opiskelijoita motivaatioon, ajanhallintaan, opiskeluun ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa. Tapaamisissa on tarkoitus keskustelun avulla auttaa opiskelijaa löytämään uusia näkökulmia koettuun ongelmaan tai asiaan, joka häntä mietityttää”, Ohtonen kertoo.

Lisätietoja:

Opintopsykologi Ray Ohtonen, opiskelun ja opetuksen palvelut, puh. 029 449 8407, ray.ohtonen@uwasa.fi

Akateemisten palveluiden johtaja Heli Häyrynen, puh. 029 449 8501, heli.hayrynen@uwasa.fi