Sanomalehtiyliopiston opintojakso "Puhdas tulevaisuus sähkötekniikalla" alkaa

Sanomalehtiyliopiston opintojakso toteutetaan syksyllä 2014 Vaasan yliopiston avoimen yliopiston, Vaasan yliopiston sähkö- ja energiatekniikan oppiaineen, professori Timo Vekaran ja sanomalehti Pohjalaisen yhteistyönä teemalla ”Puhdas tulevaisuus sähkötekniikalla”.

Teeman artikkelit ilmestyvät sanomalehti Pohjalaisessa. Artikkelit käsittelevät energia-alaa mm. erilaisten alan trendien, tekniikoiden sekä haasteiden kautta.

Alustavat sanomalehti Pohjalaisessa ilmestyvien artikkelien teemat:

ma 6.10.2014 Trendit ja niiden vaikutukset
Timo Vekara

ma 13.10.2014 Reluktanssikone & Suurnopeuskone
Jere Kolehmainen ja Tero Känsäkangas

ma 20.10.2014 Valokaarisuojaus
Lauri Kumpulainen

ma 27.10.2014 Älykkäiden sähköverkkojen suojaus
Sampo Voima

ma 3.11.2014 Sähköverkkojen uudet haasteet ja tietokonemallintaminen
Kimmo Kauhaniemi

Jokaisen artikkelin yhteydessä julkaistaan myös energia-alalla vaikuttavien eri yritysten edustajien kommentit artikkelin teemaan liittyen. Lisäksi myös lukiolaisille on järjestetty mahdollisuus esittää sähkötekniikkaan liittyviä kysymyksiä, joihin alan asiantuntijat lehdessä vastaavat. Artikkeleiden yhteydessä avataan myös aiheeseen liittyviä käsitteitä.

Lue lisää opintojakson suorittamisesta ja ilmoittautumista