Satavuotiaalta Liikesivistysrahastolta apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Liikesivistysrahasto on myöntänyt syksyn apurahajaossa merkittävän määrän apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille ja työryhmille.
Vaasan yliopiston päärakennus juhlavalaistiin Liikesivistysrahaston 100-vuotispäivän kunniaksi.

Liikesivistysrahasto kertoo tiedotteessaan myöntäneensä kaikkiaan viisi miljoonaa euroa kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen valtakunnallisesti. Apurahan sai yhteensä 411 hakijaa ja hanketta. Rahaston apurahat jaettiin rahaston 100-vuotispäivänä 7. marraskuuta Finlandia-talolla.

Liikesivistysrahasto myönsi ainakin 41 apurahaa Vaasan yliopiston tutkijoille, työryhmille ja hankkeille. Liikesivistysrahaston Vaasan alueen toimikunta jakoi Vaasan yliopiston tutkijoille yhteensä 301 700 euroa. Tämän lisäksi Vaasan yliopiston tutkijat saivat muiden alueiden toimikunnilta ainakin 87 000 euroa apurahoja.

Vaasan yliopiston tutkijoista apurahaa (10 000 euroa tai enemmän) saivat muun muassa seuraavat tutkijat ja työryhmät:

• KTM Hilpi Kangas, The development and changes in leader-follower relationship, 10 000 euroa
  • FM Maria Pajuoja, Developing a measurement for innovative work behavior, 10 000 euroa
  • MSc (Econ) Sniazhana Ana Sniazhko, The role of uncertainty in decision-making in the context of cross-border mergers and acquisitions: Managerial perspectives, 11 000 euroa ja lisäksi 4 000 euroa tutkimusvierailua varten.
  • MSc (Econ) Fang Fang Li, Social Media Marketing Strategy, 10 000 euroa
  • KTM Jutta Mäkipelkola, Longitudinal research Critical realist approach for studying managerial level capabilities, 21 000 euroa
  • KTM Marko Siltamäki, Strategizing factors influencing the growth of SMEs, 21 000 euroa.
  • TkT Leena Kunttu, Collaborative practices in open innovation networks – Innovation commercialization through stakeholder involvement, 15 000 euroa
  • MSc Shah Rukh Shakeel, Managing innovations in the digitalized world: the use of Big data and Artificial Intelligence in transforming innovation management practices, 12 000 euroa ja lisäksi 2 500 euroa konferenssiin
  • KTM Laura Urrila, Impacts of mindfulness on leadership and leader development, 6000 euroa ja lisäksi 12 000 euroa tutkimusvierailua varten.
  • KTT Ari Huuhka ja Essi Vesterinen
    Maailmanperintökohteiden kestävä kaupallistaminen – Haasteet & ratkaisumallit, 21 000 euroa
  • KTT Jukka Partanen, Kasvuyrittäjien hyvinvointi, 30 000 euroa.
  • VTT Mari K. Niemi ja työryhmä, InnoDigi-driven inter-organizational network solutions: creating entrepreneurship ecosystem by SME-HEI collaboration, 50 000 euroa
  • DSc (Econ) Catharina von Koskull, Elderly at Home: Social and Digital Service Innovations and Well-being, Kaarlo ja Toivo Kankaan rahastosta, 10 000 euroa.
  • Vaasan yliopisto, Business Renewal using Digital Financial Markets and Blockchain, 50 000 euroa
  • Vaasan yliopisto, Lohkoketjuteknologia – riski, uhka vai osa strategista liiketoimintaa? Blockchain in the Reports and Strategies of European Companies, 30 000 euroa.

Muut apurahan saajat olivat KTT Marko Järvenpää, , KTT Peter Gabrielsson,  MSc (Tech) Josephine Dufitinema, DSc (Econ) Anupam Dutta, PhD Waheed Akbar Bhatti, PhD Denis Davydov, PhD Tamara Galkina, PhD Tatiana Garanina, KTM Elina Haapamäki, KTT Tuomas Huikkola, PhD Faisal Imran,  KTT Minna-Maarit Jaskari, DSc (Econ) Samuel Yaw Kusi, PhD Emmanuel Kusi Appiah, MBA S M Feroj Mahmood, MSc  Ha Thi Thu Nguyen, DSc (Econ) Khuram Shahzad, MSc Sara Yasar, Afnan Zafar ja KTM Salla Niskanen.

Tämän lisäksi Vaasan yliopisto sai 5000 euron apurahat pankkitutkimustyöpajan ja Vaasa Game Days 2019 -tapahtuman järjestämiseen.

Kaikki Liikesivistysrahaston apurahan saajat

www.lsr.fi