Syksyn yhteishaun tulokset julkaistu

Vaasan yliopisto oli mukana korkeakoulujen syksyn yhteishaussa, jossa oli haussa neljän yliopiston sekä 22 ammattikorkeakoulun koulutuksia. Vaasan yliopiston kauppatieteiden ja sosiaali- ja terveyshallintotieteiden koulutuksiin saapui yhteensä 975 hakemusta.

Maisteriopintoja myös Helsingissä ja Seinäjoella

Tammikuussa 2016 alkaa ensimmäistä kertaa Vaasan yliopiston tutkintoon johtava koulutus pääkaupunkiseudulla. Tähän sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan on valittu 317 hakijasta 20 uutta opiskelijaa. Opetus toteutetaan pääosin Helsingissä. Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon, jonka pääaine on sosiaali- ja terveyshallintotiede.

Seinäjoella tarjotaan Vaasan yliopiston opetusta Kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelmassa, jossa aloittaa 27 opiskelijaa. Hakijoita maisteriohjelmaan oli 131 sekä avoimen yliopiston opintojen perusteella alkavaan kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan 25. Lähiopetus järjestetään Seinäjoella.

Syksyn todistusvalinnassa etusijalla ensikertalaiset hakijat

Kauppatieteelliseen tiedekuntaan valittiin lisäksi Vaasaan kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoon 20 uutta opiskelijaa ylioppilastutkintotodistuksesta saatavien pisteiden perusteella. Valinnassa oli käytössä jo toista kertaa ensikertalaisten kiintiö, jossa ensimmäistä korkeakoulupaikkaa hakeville varattiin 60 % aloituspaikoista. Syksyn todistusvalinta mahdollistaa sujuvan opintoihin siirtymisen esimerkiksi syksyllä kirjoittaville ylioppilaille tai varusmiespalveluksesta palaaville. Hakijoita kandidaatin tutkinnosta alkavaan koulutukseen oli 502.

Koulutukseen valittujen tulee ottaa opiskelupaikka vastaan viimeistään 9.12. Opinnot alkavat tammikuussa 2016.

Lisätietoja: Hakukoordinaattori Jaana Pulkkinen, puh. 029 449 8166