Tule valvomaan kesän valintakokeita – haku 16.4. saakka

Kuvituskuva: lehtiö ja kynä
Vaasan yliopiston vuoden 2021 valintakokeet järjestetään kesäkuussa. Hakijapalvelut etsii nyt valintakoevalvojia kaikkiin koetilaisuuksiin.

Valintakokeissa noudatetaan yliopistojen yhdessä sopimia turvallisuusohjeita. Koetilanteesta järjestetään mahdollisimman turvallinen, ja saleissa huolehditaan suojaetäisyyksistä. Sekä hakijoilta että valvojilta edellytetään maskin käyttöä.

Koetilaisuudet järjestetään seuraavasti

• Tiistai 1.6. klo 10-14
    Diplomi-insinöörikoulutus (tekniikan alan yhteisvalinta)
  • Keskiviikko 2.6. klo 14-18
    Hallintotieteet (hallintotieteiden yhteisvalinta)
  •  Maanantai 7.6. klo 12-16
    Tuotantotalous ja tietojärjestelmätiede sekä viestintätieteet
    Kokeet järjestetään Vaasassa, Espoossa, Tampereella ja Oulussa
  • Keskiviikko 8.6. klo 12-15
    Kauppatieteet (kauppatieteellisen alan yhteisvalinta)

Valvojia tarvitaan 7.6. Vaasan lisäksi Tampereella (paikka vahvistuu myöhemmin), Oulun yliopistolla (Linnanmaan kampuksella) ja Espoossa (Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella) pidettäviin koetilaisuuksiin. Jos olet kiinnostunut valvonnasta muilla paikkakunnilla, ilmoita asiasta erikseen.

Valvojien toivotaan olevan käytettävissä noin 1,5-0,5 tuntia ennen kokeen ilmoitettua alkamisaikaa ja enintään tunti kokeen päättymisajan jälkeen. Lisäksi tarvitaan valvojia, jotka ovat valmiita valvomaan hakijoita, joille on myönnetty lisäaika kokeeseen (1-2 tuntia yllä mainittujen koeaikojen lisäksi).

Koetilaisuuksissa valvojat huolehtivat kokeiden alkutoimenpiteistä ja hakijoiden ohjeistuksesta sekä aktiivisesta kokeen valvomisesta.

Kaikille valvojille järjestetään koulutusta toukokuun aikana.

Muille kuin Vaasan yliopiston hallintohenkilökuntaan kuuluville valvojille maksetaan valvonnasta palkkio, 13€/tunti. Palkkiota maksetaan valvojan todellisen työajan mukaan täysinä tunteina (koeaika + järjestelyt ennen ja jälkeen). Muilla paikkakunnilla valvoville maksetaan valvontapalkkion lisäksi matka- ja mahdolliset majoituskulut Vaasan yliopiston matkustussäännön mukaisesti

Mikäli olet kiinnostunut valintakoevalvonnasta, täytä sähköinen lomake Webropolissa viimeistään perjantaina 16.4.2021. Huomaathan, että et voi toimia valvojana, jos lähipiiristäsi joku osallistuu valintakokeeseen. Riskiryhmiin kuuluvien henkilöiden ei suositella osallistuvan valintakoetilaisuuksien valvomiseen.

Lisätietoja voi kysyä hakijapalveluista.

Hakijapalvelut
Vaasan yliopisto