Uusi lukuvuosi alkaa avoimessa yliopistossa

Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoihin alkaa tiistaina 6. elokuuta klo 10 osoitteessa www.univaasa.fi/avoin>. Opinnoista kiinnostuneille pidetään samansisältöiset informaatiotilaisuudet torstaina 8. elokuuta ja keskiviikkona 14. elokuuta klo 17 alkaen Vaasan yliopistolla (Palomäki-sali, Wolffintie 34, Tervahovi-rakennus).
Vaasan yliopiston avoin yliopisto tarjoaa nyt entistä enemmän verkko-opintoja. Kuva: Vaasan yliopisto

Vaasan yliopiston tutkintovaatimusten mukaisia opintoja on mahdollista opiskella yksittäisinä opintojaksoina tai laajempina opintokokonaisuuksina. Tarjolla on monipuolisesti opintoja kauppatieteistä erityisesti johtamisen, markkinoinnin, laskentatoimen ja talousoikeuden oppiaineissa ja lisäksi hallintotieteissä, tietojärjestelmätieteissä sekä kielissä ja viestinnässä.

Avoimen yliopiston opinnot toteutetaan pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin. Verkko-opintoja on tarjolla aiempaa enemmän. Opiskelu on mahdollista kaikille, sillä koulutustaustaan tai ikään liittyviä rajoituksia ei ole. Avoin yliopisto sopii kaikille, jotka haluavat tutustua yliopisto-opiskeluun ja eri opintomahdollisuuksiin, viettää välivuotta, päivittää ammattitaitoaan tai kohentaa yleissivistystään.

Avoimen yliopiston opinnot ovat myös yksi reitti hakea tutkinto-opiskelijaksi yliopistoon avoimen väylän kautta. Kauppatieteissä avoimen väylän vaatimus on jatkossa vähintään 60 opintopistettä entisen 100 opintopisteen sijaan. Avoin yliopisto auttaa opiskelijaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman teossa.

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoja voi Vaasan lisäksi opiskella yhteistyöoppilaitoksissa ympäri Suomea. Koko opintotarjontaan voi tutustua Vaasan avoimen yliopiston verkkosivuilla www.uwasa.fi/avoin.

Lisätietoja:

Opintopäällikkö Kristiina Pulakka p. 029 449 8457, kristiina.pulakka(at)uwasa.fi