Uusi Vox cordis ilmestynyt - teemana business

Yliopistosta yrittäjäksi / Tavoitteena on moninkertaistaa yliopiston EU-rahoitus / Opetusvideoista elämyksellisyyttä/ Poikkitieteellistä svengiä opiskelijoiden lauluklubissaTämän vuoden viimeisen Vox cordis -numeron teemana on business.
Vox cordis 4/2015

Lehti kertoo muun muassa siitä, miten Vaasan yliopiston opiskelijat käynnistävät omaa yritystoimintaansa startup-kurssin avulla.

Vox cordis käy myös vierailulla paikallisessa vientiyrityksessä, joka haluaa tukea yliopistoa ja näkee Vaasan yliopiston vahvuuden olevan selvä etu koko alueelle. Yliopiston alumni, uusi Vaasan yrittäjien puheenjohtaja, kertoo elämänpolustaan ja opinnoistaan.

Taloutta tarkastellaan myös tutkijoiden näkökulmasta. Artikkelissa "Rahoitus murroksessa – miten käy tutkimuksen?" Vaasan yliopiston tutkimuspäällikkö ehdottaa, että Vaasan yliopistossa tulisi tavoitella saadun EU-rahoituksen moninkertaistamista. Lehdessä kerrotaankin yliopiston tutkijoille järjestetystä EU-rahoituksen valmennusohjelmasta. Vaasan yliopiston energiatekniikan professori kertoo, miten EU:sta tuli rahoitus miljoonahankkeeseen.

Yliopiston ma. rehtori kertoo yliopiston strategiasta, uudistumisesta ja profiloinnista Johtoajatus-blogissa.

Lehti postitetaan maksutta tilaajille. Jakelupisteitä on Palosaaren yliopistokampuksella Tervahovissa ja Fabriikissa, Seinäjoen ja Kokkolan yliopistokeskuksissa sekä mm. kirjastoissa, lentoasemalla ja terveyskeskuksissa.

Voit lukea tuoreimmat yliopistokuulumiset myös lehden sähköisestä versiosta. Vox cordis ilmestyy seuraavan kerran helmikuussa.