Vaasan yliopisto sai varainhankintakampanjaansa yli 30 000 euroa

Vaasan yliopisto vastaanotti yhteensä yli 30 000 euroa, kun yritykset ja yhteisöt lahjoittivat varainhankintakampanjaan. Yliopistolla järjestettiin tänään 1. kesäkuuta tilaisuus, johon kokoontuivat useamman lahjoittajatahon edustajat.

Wapice Oy lahjoitti yliopistolle 10 000 euroa kohdennettuna tekniikan koulutusalalle.

– Yliopiston teknologiakehityksen ylläpito on tärkeää alueen teollisuudelle ja osaamisen säilyttämiselle. Kilpailu osaajista kovenee, ja Vaasan energiateollisuus on erityisen osaamisintensiivistä. Lahjoituksella haluamme omalta osaltamme vaikuttaa tähän. Olemme mukana jo lahjoitusprofessuureissa, VEBIC-laboratoriossa ja olemme aikaisemminkin tukeneet yliopiston tutkimusta. Tämä on prosessi, jossa alueen menestymisen edellytyksiä parannetaan, kertoo Wapice Oy:n toimitusjohtaja Pasi Tuominen.

Myös Crimppi Oy, KPMG Oy Ab, Vaasan Seurakuntayhtymä sekä H J Tuominen Oy lahjoittivat yliopistolle. Paikalla tilaisuudessa olivat myös jo aiemmin lahjoittaneet Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiön sekä Mustasaaren Aktiasäätiön edustajat.

– Vaasan yliopisto kiittää yliopistolle lahjoittaneita tahoja. Yliopiston varainhankintakampanja on edennyt hyvin, ja arvostamme suuresti saamiamme lahjoituksia. Haluamme toimia hyvässä yhteistyössä lahjoittajien kanssa ja toimia heidän luottamuksensa mukaisesti laadukkaan koulutuksen ja tutkimuksen tuottajana, sanoo Vaasan yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjaan voi osallistua 30. kesäkuuta 2017 saakka. Koossa on jo hieman yli 3 miljoonaa euroa. Tavoitteena oli kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan.

Lisätietoja: Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua