Vaasan yliopisto toteuttaa tietovaraston yhteistyössä Leanwaren kanssa

Vaasan yliopisto alkaa suunnitella ja toteuttaa yliopistolle johdon tietojärjestelmää johtamisen tueksi yhdessä Leanwaren kanssa. Yhteistyöhön päädyttiin julkisen hankintakilpailun tuloksena.

– Julkisen hankintamenettelyn lopputuloksena kumppaniksi valikoitui Leanware Oy,  joka on jo pitkään ollut toteuttamassa vastaavantyyppistä tietovarastokokonaisuutta esimerkiksi Tampereen teknilliselle yliopistolle, yliopiston projektipäällikkö Jarkko Kangas kertoo.

– Projektin tavoitteena on lähivuosina yhdessä Leanwaren kanssa rakentaa Vaasan yliopistolle vaiheittain johtamisen tietotarpeita tukeva raportointiratkaisu ja tämän avulla parantaa hallinnon palvelun laatua ja tehokkuutta.

Resurssien säästämistä

Tietovaraston tarkoituksena on parantaa tiedonhallintaa, raportoinnin tuottamista sekä vastata muuttuviin ja jatkuvasti kasvaviin tietotarpeisiin. Valmis tietovarastokokonaisuus tuottaa huomattavasti nykyistä helpommin jatkuvasti päivittyvää toiminnan perustietoa.

Projektin lopputuloksena yliopiston hallinnon antaman palvelun laatu paranee ja toiminta tehostuu. Sopimuskausi on kaksivuotinen, minkä lisäksi siihen sisältyy mahdollisuus kahden vuoden optiokaudelle.

– Meillä toiminnansuunnittelussa on pitkän aikavälin tavoitteena ollut ajantasaisen ja luotettavan toiminnan seurantatiedon tuottaminen tehokkaasti. Seurannan ja raportointivaatimusten kasvaessa ja tietovaatimusten tihentyessä sekä monipuolistuessa kävi selväksi, että tarvitaan pitkän aikavälin tehokkuutta palveleva kokonaisratkaisu. Tietovarasto ja sitä tukevat raportointiratkaisut tulevat säästämään seurantaan ja raportointiin käytettäviä resursseja koko yliopiston tasolla.