Vaasan yliopiston juhlavuoden Minä & tiede -luentojen syyskausi alkaa – Määrääkö ...

Vaasan yliopisto täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Osana juhlavuotta yliopisto järjestää yleisöluentoja ajankohtaisista aiheista ja ilmiöistä. Keskustelevat luennot ovat avoimia kaikille.
.

Syyskauden ensimmäinen Minä & tiede -luento ”Määrääkö lemmikki kuluttamisestasi” järjestetään keskiviikkona 19. syyskuuta klo 18 Vaasa-opiston juhlasalissa. Luennoitsijana on markkinoinnin tutkijatohtori Henna Syrjälä Vaasan yliopistosta.

Lemmikkeihin kulutetaan koko ajan enemmän ja moninaisemmin. Luennolla pohditaan, millaisia merkityksiä on tämän lisääntyvän kulutuksen taustalla.

Sama luento järjestetään 1. lokakuuta klo 18 Seinäjoella Apila-kirjaston Jaaksi-salissa.

Syksyn 2018 Minä & tiede -yleisöluennot:

• 19.9. Vaasa ja 1.10. Seinäjoki – Määrääkö lemmikki kuluttamisestasi, tutkijatohtori Henna Syrjälä
  • 31.10. Vaasa – Onko seksuaalivähemmistöjen huomioiminen hyvää bisnestä? professori Sami Vähämaa
  • 14.11. Vaasa – Sähköjärjestelmä murroksessa – miten käy kuluttajan, tuottajan ja sähköverkon haltijan? Professori Hannu Laaksonen

Minä & tiede -luennot järjestetään yhteistyössä Vaasa-opiston kanssa. Luennot pidetään Vaasa-opiston tiloissa Raastuvankatu 31:n juhlasalissa ja ne alkavat klo 18.

Minä & tiede -luennot ovat keskustelevia tapahtumia keskellä kaupunkia. Niissä käsitellään ajankohtaisia aiheita kansantajuisesti. Vaasan yliopisto haluaa olla oman alueensa arjessa mukana tukemassa alueen menestystä ja kansainvälistymistä. Yliopisto haluaa näkyä ja kuulua siellä, missä ihmiset ovat: kaupungilla, kahvipöydissä ja verkossa.

Lisätietoja:

Markkinoinnin tutkijatohtori Henna Syrjälä, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8483, henna.syrjala(at)uwasa.fi

Laskentatoimen ja rahoituksen professori Sami Vähämaa, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8455, sami.vahamaa(at)uwasa.fi

Sähkötekniikan professori Hannu Laaksonen, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8303, hannu.laaksonen(at)uwasa.fi