Vaasan yliopiston maisteriopinnot työelämässä oleville kiinnostivat hakijoita

Vaasan yliopistoon tuli keskiviikkona 19.9. päättyneessä korkeakoulujen syksyn yhteishaussa yhteensä 355 hakemusta. Hakukohteita oli kaksi: sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma, johon tuli 231 hakemusta, ja kasvuyritysten johtamisen maisteriohjelma, johon tuli 167 hakemusta.
Vaasan yliopistoon tuli korkeakoulujen syksyn yhteishaussa yhteensä 355 hakemusta.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma toteutetaan Helsingissä. Maisteriohjelman toteuttamisesta ja sisällöstä vastaa Vaasan yliopisto. Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa. Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon, jonka opintosuunta on sosiaali- ja terveyshallintotiede.

– Maisteriohjelman tavoitteena on kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveysalalle vahvistamalla opiskelijoiden johtamis- ja esimiesvalmiuksia sekä lisätä heidän hallinnollista ja taloudellista osaamistaan, sanoo professori Pirkko Vartiainen.

Kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelma keskittyy kasvavan yrityksen vastuulliseen johtamiseen ja kehittämiseen. Maisteriopinnot johtavat kauppatieteiden maisterin tutkintoon ja antavat valmiudet toimia erikokoisissa kehittyvissä yrityksissä, startupeista aina suuriin kansainvälisiin yrityksiin.

Lähiopetus järjestetään noin kerran kuukaudessa perjantaisin ja lauantaisin Seinäjoella. Maisteriohjelmaan valitaan 25 uutta opiskelijaa.

– Kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelma huomioi erityisesti työelämässä olevien aikuisopiskelijoiden tarpeet osaamisensa päivittämiseen. Joustavat opintojärjestelyt, intensiivijaksoina järjestettävä lähiopetus sekä verkkokurssit leimaavat opiskelua ohjelmassamme, sanoo yliopistonlehtori Anne Söderman.

Opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 29. marraskuuta, ja koulutukseen valittujen tulee ottaa opiskelupaikka vastaan viimeistään 11. joulukuuta.

Lisätietoja: Akateemisten palveluiden johtaja Heli Häyrynen, p. 029 449 8501